پوتین بر مشارکت راهبردی با کوبا تاکید کرد

پوتین بر مشارکت راهبردی با کوبا تاکید کرد
سه شنبه 5 بهمن 1400 - 01:04

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با «میگل دیاز-کانل» همتای کوبایی خود، بر تحکیم مشارکت راهبردی مسکو و هاوانا تاکید کرد.

العالم-اروپا

پوتین و کانل روز دوشنبه در این گفت و گوی تلفنی، بطور مشروح در مورد موضوع همکاریهای اقتصادی و بازرگانی و در عرصه سرمایه گذاری تبادل نظر کردند.

رییس جمهوری کوبا از پوتین بخاطر ارائه کمک های انسانی به کشورش ازجمله در مبارزه با کووید-۱۹ قدردانی کرد.

دو طرف همچنین درباره هماهنگی اقدام های دو کشور در عرصه بین المللی مطابق با اصول مشارکت راهبردی و دوستی و تفاهم متقابل گفت وگو کردند.

روسای جمهوری روسیه و کوبا بر عزم خود برای همکاری نزدیک به منظور تقویت روابط دوجانبه تاکید کرده و توافق کردند که به تماس ها در سطوح مختلف ادامه دهند.

کوبا شریک مهم روسیه در آمریکای لاتین است و از دوره اتحاد جماهیر شوروی با مسکو روابط حسنه دارد.

در هفته های اخیر زمزمه هایی از روسیه مبنی بر امکان استقرار پایگاه نظامی روسی در کوبا و ونزوئلا در پاسخ به توسعه طلبی ها و اقدامات خصمانه ضدروسی واشنگتن به گوش می رسد که مقامهای آمریکایی را به هراس انداخته است.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه ۲۱ ماه آوریل ( روز اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰) طی تماس تلفنی ضمن تبریک به همتای کوبایی خود «میگل دیاز-کانل» به مناسبت انتصاب وی به رهبری حزب کمونیست کوبا، برای تقویت روابط راهبردی و همکاری‌های دوجانبه در «همه زمینه‌ها» ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام کاخ کرملین، ‌سران مسکو- هاوانا طی تماس تلفنی ضمن تاکید بر تقویت روابط راهبردی و همکاری های مشترک در مبارزه علیه کووید۱۹، توافق کردند که مناسبات دو کشور در زمینه های گوناگون سیاسی، تجاری و اقتصادی تقویت شود.

رییس جمهوری روسیه با ابراز تبریک به همتای کوبایی خود به مناسبت انتصاب وی به عنوان دبیر اول حزب کمونیست کوبا و سالروز تولدش، گفت: تصمیم کنگره هشتم این حزب، نشانگر «اعتبار سیاسی پررنگ» دیاز کانل و به رسمیت شناختن دستاوردهای قبلی وی برای کشور است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها