آمریکا باز هم کره‌شمالی را به گفت‌وگو فراخواند

آمریکا باز هم کره‌شمالی را به گفت‌وگو فراخواند
سه شنبه 5 بهمن 1400 - 13:00

آمریکا همچنان از کره شمالی می‌خواهد تا آنچه را که "اقدامات تحریک‌آمیز" می‌خواند، متوقف کرده و به گفت‌وگوها برای دستیابی به راهی برای تنش‌زدایی بازگردد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، واشنگتن هنوز نگران توان موشکی و هسته‌ای رو به رشد کره شمالی است.

او گفت: ما در اعلام مواضع خود نسبت به جاه‌طلبی‌های هسته‌ای رو به رشد و توان موشکی پیونگ‌یانگ شفاف بوده‌ایم و همچنان آن را محکوم کرده و از کره شمالی می‌خواهیم این اقدامات تحریک‌آمیز را رها، از قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت پیروی و برای یافتن‌ راهی برای تنش‌زدایی، تلاش کند.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که کره شمالی تنها از آغاز سال میلادی جدید تاکنون، چهار موشک پرتاب کرده است که دو مورد آن‌ها، موشک‌های مافوق صوت بوده‌اند. همچنین یکی از مقام‌های کره‌جنوبی امروز سه‌شنبه اعلام کرد، به نظر می‌رسد که کره‌شمالی دست‌کم دو موشک کروز را از یک منطقه جزیره‌ای پرتاب کرده که این پنجمین آزمایش موشکی این کشور در سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

اما شواهد نشان می‌دهد که پیونگ‌یانگ، به دنبال افزایش تست موشک‌های بالستیک میان‌قاره‌ای خود است. کره شمالی همچنین تهدید کرده که تمامی فعالیت‌هایی را که موقتا به حالت تعلیق درآورده بود، از سر خواهد گرفت.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها