اقتصاد امارات تحمل حملات یمن را ندارد؛ مدافعان امارات کجا هستند؟

اقتصاد امارات تحمل حملات یمن را ندارد؛ مدافعان امارات کجا هستند؟
سه شنبه 5 بهمن 1400 - 17:27

صنعا عمق خاک عربستان و امارات و مواضع حساسی را با موشک های بالستیک و پهپادها هدف گرفت و این اقدام اگر کشورهای عضو ائتلاف گام هایی عملی برای توقف جنگ و رفع محاصره از بنادر و فرودگاه های یمن اتخاذ نکنند، تکرار خواهد شد

العالم ـ يمن

ضربات سنگین یمن به امارات در حالی صورت می گیرد که این کشور می کوشد تا در زمینه اقتصاد و تجارت پیشرفت های گسترده ای به ثبت برساند.

امارات اساسا بر صادرات نفت و گردشگری و سرمایه گذاری خارجی تکیه می کند و اخیرا به منظور گشودن بازارهایی جدید و فراهم کردن فرصت سرمایه گذاری به نزدیکی با ترکیه روی آورده است.

بنابراین ضربات راهبردی یمن برای امارات بسیار دردناک بوده است؛ زیرا می توانند تلاش های این کشور در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی را تقلیل دهد و به تبع تاثیری منفی بر تجارت و گردشگری خواهد گذاشت.

اقتصاد امارات تحمل چنین ضربات سهمگین نظامی را ندارد.

فایز الدویری کارشناس و تحلیلگر اردنی در این باره می نویسد: حوادث جدید، امارات را در تیررس حملات یمنی ها قرار خواهد داد. یمن پهپاد و موشک های میان برد دارد و این تجهیزات به راحتی می توانند عمق خاک امارات را هدف بگیرند.

مدافعان امارات کجا هستند؟

در مقابل اما شاهد اصرار و پافشاری یمنی ها برای تحمیل قواعد درگیری جدید به منظور مقابله با تجاوزگری سعودی اماراتی هستیم؛ هرچند که این تجاوزگری در اصل صهیونیستی آمریکایی است.

تغییر قواعد درگیری در واقع به نفع یمن و به ضرر امارات است؛ زیرا این کشور مجموعه ای از ایالت های نفتی است که وظیفه ای که اسراییلی ها و امریکایی ها به آن محول کردند را انجام می دهد از جمله این وظایف به راه انداختن جنگی فرسایشی به مدت 7 سال علیه یمن بوده است.

تصمیم گیرندگان اصلی این جنگ اما نمی توانند از امارات دفاع کنند؛ بمباران اخیر، نیروهای آمریکایی را وادار کرد تا در پایگاه هوایی خود در الظفره پنهان شوند.

شرکت های صهیونیستی در امارات نیز وضعی ناخوشایند دارند. اساسا رژیم اشغالگر از متوقف کردن حملات موشکی مقاومت در غزه نیز عاجز است؛ به رغم انکه این رژیم عملا در جنگ علیه یمن از همان روز نخست مشارکت داشته است.

«یاسر الیمانی» از رهبران کنگره ملی یمن در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت: رژیم صهیونیستی از همان روز نخست در جنگ علیه یمن مشارکت داشت. و اینک در برابر حملات یمنی ها در عمق خاک امارات عاجز مانده است زیرا اساسا این رژیم یارای دفاع از خود در برابر مقاومت فلسطین را ندارد.

در واقع رژیم صهیونیستی از بزرگترین آسیب دیدگان این حملات علیه امارات خواهد بود؛ زیرا امارات نمی تواند امنیت خود و شرکت های خارجی به ویژه شرکت های اسراییلی را تامین کند و این امر در نتیجه، طرح های توسعه اسراییلی‌ها و نزدیکی به امارات را به هم خواهد زد و در واقع هر دو رژیم اسراییلی و اماراتی بر پایه تاریخی تمدنی جغرافیایی مستحکمی استوار نیستند.

الیمانی همچنین تصریح کرد که امارات و مزدورانش باید بدانند حال که امنیت را در یمن بر باد داده اند، قطعا آنها نیز از نعمت امنیت محروم خواهند ماند.

وی هشدار داد که ضربات سهمگین یمنی ها ادامه خواهد داشت تا زمانی که ائتلاف متجاوز از حملات خود در یمن دست نکشد و از این کشور خارج نشود. ملت یمن حمله به عمق خاک امارات و عربستان را تایید می کند. محکومیت های بین المللی نیز هرچقدر افزایش یابد، سودی برای امارات نخواهد داشت زیرا یمنی ها پس از فقدان عزیزان خود و ویرانی کشورشان دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.

پژوهشگران سیاسی نیز تاکید کردند که هدف گرفتن عمق خاک عربستان و امارات بر فرصت های صلح و سازش خواهد افزود؛ زیرا امارات و عربستان و جامعه غربی که در جنگ یمن همدست بودند، فقط زبان زور را می فهمند؛ از سوی دیگر امنیت و ثبات در واقع تنها سرمایه امارات برای حفظ ساختار اقتصادی کشور و محافظت از سرمایه گذاری هاست و هرگونه ضربه به امارات تهدیدی برای سرمایه گذاری خواهد بود؛ از این رو این امر فرصت صلح و سازش را افزایش خواهد داد زیرا جامعه جهانی برای به جریان انداختن این پرونده سیاسی بیشتر تلاش خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها