ابتلای روزانه به کووید-19 در کره جنوبی برای نخستین بار از 13 هزار نفر فراتر رفت

ابتلای روزانه به کووید-19 در کره جنوبی برای نخستین بار از 13 هزار نفر فراتر رفت
چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 08:15

انتظار می‌رود ابتلای روزانه به کووید-19 در کره جنوبی در آینده نزدیک به 20 تا 30 هزار نفر برسد.

العالم _ آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، داده‌های روز چهارشنبه نشان داد موارد جدید روزانه ابتلا به ویروس در کره جنوبی برای نخستین بار از 13 هزار فراتر رفت. این در حالی است که دولت به دنبال تجدید نظر در واکنش خود به شیوع کووید-19 به منظور تمرکز بر سویه بسیار مسری اما کمتر کشنده اومیکرون است.

رکورد روزانه 13 هزار و 12 ابتلا تنها یک روز پس از آن ثبت شد که در میان گسترش سریع اومیکرون و علیرغم تمدید قوانین سختگیرانه فاصله‌گذاری اجتماعی، این آمار برای اولین بار دیروز از مرز 8 هزار نفر عبور کرد.

مقامات بهداشتی می‌گویند سویه اومیکرون احتمالاً بیش از 90 درصد از موارد ابتلای جدید را در چند هفته آینده تشکیل می‌دهد و تعداد روزانه ابتلا به 20 تا 30 هزار یا بیشتر خواهد رسید. این سویه در هفته گذشته در کره جنوبی غالب شد.

کیم بو-کیوم، نخست‌وزیر، روز چهارشنبه در یک نشست بین وزارتخانه‌ای گفت: «در آینده، اولویت اصلی ما کاهش بیماران بدحال و مرگ و میر است.»

یک سیاست آزمایشی جدید در چهار شهر تعیین‌شده به‌صورت آزمایشی اعمال شده است که بر اساس آن، فقط گروه‌های اولویت‌دار می‌توانند آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) را انجام دهند در حالی که سایرین باید ابتدا آزمایش آنتی‌ژن سریع را در یک کلینیک محلی انجام دهند.

کیم گفت این برنامه در 29 ژانویه گسترش خواهد یافت و شامل 256 ایستگاه آزمایش دولتی در سراسر کشور و سپس صدها کلینیک محلی از 3 فوریه خواهد شد.

دولت همچنین به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای آزاد کردن منابع برای موارد حاد، قرنطینه اجباری را برای افرادی که واکسینه شده‌اند اما آزمایششان مثبت بوده از 10 به هفت روز کاهش داده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها