بعد از حادثه زندان غویران؛ آمریکا سران داعش را به کجا منتقل کرد؟

بعد از حادثه زندان غویران؛ آمریکا سران داعش را به کجا منتقل کرد؟
چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 22:57

وقایع زندان حسکه بدون شک ثابت می کند که ادعای آمریکا برای مبارزه با تروریسم دروغی دو سر است. به این دلیل که آمریکا از یک سو مجوز خارج کردن داعشی ها به بادیه در سوریه یا عراق را داده و از سوی دیگر می کوشد اوضاع منطقه را به هم بریزد تا حضور خود را در منطقه توجیه کند.

العالم – کشکول

این مساله ثابت کرد که رویای احیای داعش هنوز یکی از اهداف اصلی سازمانهای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

در میدان نیز بالگردهای آمریکایی در روزهای اخیر ساختمان‌های اطراف زندان را به بهانه اینکه عده‌ای از فراریهای سازمان تروریستی داعش در آن مستقر شده اند، بمباران کردند، همزمان با آن، عملیات جستجو در غرب غویران انجام و تعدادی از ساکنان بازداشت شدند که باید خشم مردم از ادامه هرج و مرج و آواره شدن اکثریت اهالی از خانه هایشان به طرف مناطق امن تحت کنترل ارتش سوریه را به آن افزود.

اما موضوع بسیار عجیب آن بود که قسد در مدتی کوتاه از آزادی گروگان هایی که نزد داعش بودند، خبر داد.

ماجرا از این قرار بود که قسد و نیروهای آمریکایی پس از 2 روز گفت و گوبا داعش، درباره حفظ جان 550 تروریست داعشی و انتقال آنان به زندان مرکزی حسکه و شدادی در جنوب این شهر و انتقال 700 نوجوان داعشی به زندان قسد در قامشلی در ازای آزادی گروگانهای مزبور به توافق رسیدند.

اما موضوع خطرناکتر، انتقال تروریستهای داعشی به بادیه یا پایگاه آمریکایی تنف در سوریه و حمایت لجستیکی، آموزشی و تسلیحاتی آمریکا از آنان است تا در زمان مناسب از آنان استفاده شود به ویژه که بر اساس اطلاعات موجود، آمریکا شماری از سران داعش را در جریان درگیریهای زندان غویران به پایگاه الشدادی انتقال داده است.

کارشناسان معتقدند که هدف آمریکا، زنده نگه داشتن تروریستهای داعشی در زندان است تا از یک طرف از آنان اعم از سران، نظامیان و مهندسان بمب گذاری برای اهداف آتی استفاده کند و از طرف دیگر افسران آمریکایی جلساتشان را با سران داعش در زندان بدون هر گونه جلب توجه برگزار کنند.

لذا می توان گفت که حوادث زندان غویران نمایشی آمریکایی برای منحرف کردن افکار عمومی از تلاش واشنگتن جهت بازسازی داعش و تقویت نفوذ نظامی قسد و حمایت سیاسی از آن است تا زمینه برای به رسمیت شناخته شدن آن از سوی کشورهای جهان فراهم شده و اهالی شهر مجبور به خروج از حسکه شوند و تاسیسات دولتی منطقه نیز نابود شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها