کمپین رژیم صهیونیستی برای بی اعتبار ساختن تحقیقات سازمان ملل در مورد جنایاتش

کمپین رژیم صهیونیستی برای بی اعتبار ساختن تحقیقات سازمان ملل در مورد جنایاتش
پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 - 13:15

رژیم صهیونیستی قصد داد کمپینی را برای بی اعتبار ساختن تحقیقات سازمان ملل در مورد جنایاتش علیه فلسطین راه‌اندازی کند.

العالم - فلسطین اشغالی

وب سایت عبری زبان «والا» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال راه‌اندازی یک کمپین برای بی‌اعتبار ساختن کمیسیون سازمان ملل متحد است؛چراکه به شدت نگران گزارش این کمیسیون و معرفی اسرائیل به عنوان «حکومت آپارتاید» است.

این تحقیقات برای بررسی حملات این رژیم در غزه در ماه مه سال گذشته و علل اصلی درگیری طولانی در کرانه باختری اشغالی و غزه تشکیل شده است.

پیش‌بینی می‌شود که این گزارش سازمان ملل در ماه ژوئن منتشر می‌شود و در ماه سپتامبر به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد.

رژیم اسرائیل به شدت نگران گزارش این کمیسیون و معرفی اسرائیل به عنوان «حکومت آپارتاید» است؛ چراکه نتایج آن می‌تواند به اعتبار این رژیم، به ویژه در میان مترقیان در غرب، آسیب بزند.

رژیم صهیونیستی از همکاری با تحقیقات خودداری کرده و مدعی شده است که مأموریت این کمیسیون علیه اسرائیل مغرضانه است.

بخش سازمان‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه اسرائیل اخیرا یک تلگراف محرمانه را به تمام نمایندگی‌های این رژیم در کشورهای مختلف ارسال کرد.

در تلگراف محرمانه ارسال شده به نمایندگان خود در جهان آمده است که اسرائیل با کمیته تحقیقات همکاری نمی‌کند.

«تور ونسلند»، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه هفته گذشته در بیانیه‌ای که در جریان نشست عادی شورای امنیت در مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد اعلام کرد: «ما از مسئولان اسرائیلی می‌خواهیم که در راستای تعهداتشان بر اساس قوانین بین‌المللی به آوارگی فلسطینی‌ها پایان دهد و آنها را از خانه‌هایشان بیرون نکند».

وی افزود: من همچنان نگران احتمال اخراج تعدادی از خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایی هستم که دهه‌ها در محله‌های شیخ جراح و سیلوان در بیت‌المقدس شرقی زندگی می‌کرده‌اند و این خطر به منزله تشدید خشونت علیه فلسطینیان است.

چندماه گذشته همزمان با تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و علیرغم مخالف هیئت‌های آمریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی، کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب 6 قطعنامه ضد اسرائیلی،‌ اقدامات این رژیم در نقض سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین و اعمال زور علیه شهروندان فلسطینی به ویژه ساکنان نوار غزه و همچنین شهرک سازیدر سرزمین‌های اشغالی از جمله در بیت‌المقدسشرقی و جولان اشغالی را محکوم کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها