آیا عملیات دوم طوفان یمن عامل بازدارنده نیروهای متجاوز است؟

آیا عملیات دوم طوفان یمن عامل بازدارنده نیروهای متجاوز است؟
پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 - 22:18

امارات همچنان در شوک عملیات و حمله  نیروهای مسلح یمن به اهداف حساس و مهم  در عمق امارات است، اگرچه ادعا می کند که حملات موشکی و بالستیکی را ره گیری کرده، اما این حملات یمنی شاید در آینده نزدیک نیز متوقف نشود.

العالم نظرکده

برخی پژوهشگران سیاسی تأکید دارند حملات هواپیماهای ائتلاف متجاوز به مناطق مختلف یمن چیز جدیدی نیست، اما این بار نیروهای متجاوز ضربه دردناکی از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی خوردند.

آنها افزودند: یمن نمی‌خواهد جنگ ادامه یابد، بلکه با هدف قرار دادن عمق عربستان و امارات در صدد پایان دادن به آن است.

این پژوهشگران افزودند: کشورهای غربی با محکوم کردن نیروهای مسلح یمن برای هدف قرار دادن عمق عربستان و امارات ، همدستی خود را با کشورهای متجاوز نشان دادند .

آنان افزودند: سیاست اعلام شده از سوی دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا در مورد پایان دادن به جنگ در یمن ، فقط شعارهایی برای شروع فعالیت سیاسی خود بوده که هیچ فایده ای ندارد.

آنها تاکید کردند: مردم یمن در طول هفت سال جنگ که شاهد خشونت آمیزترین حملات علیه مردم یمن بود، زانو نزدند و مردم یمن آشکارا در صدد مبارزه با متجاوز تا پایان آن هستند و فریب هیچ مانوری را نخواهند خورد .

پژوهشگران افزودند: همه عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در عمق عربستان و امارات دارای دو ویژگی است نخست اینکه اهداف خود را به سرعت مصرف نمی‌کنند و این عملیات در حال افزایش است که بیانگر این است که یمنی ها خواهان جنگ نبوده و به دنبال توقف آن هستند

از سوی دیگر، برخی کارشناسان نظامی یمن نیز بر این باورند که هدف قرار دادن عمق امارات پیام‌های زیادی برای نیروهای متجاوز دارد و مرحله بعدی رشد و توسعه توان نظامی یمن را به همراه خواهد داشت.

آنها افزودند: رژیم صهیونیستی پیش از امارات از هدف قرار دادن عمق امارات بیمناک بود اماراتی هایی که می دانند در سطح رویارویی مستقیم نیستند، و حملات نیروهای متجاوز به غیرنظامیان بهترین گواه بر ترس و نگرانی آنان است .

آنها افزودند: امارات نمی داند در مرحله بعدی چه باید بکند و این حمله باعث سردرگمی آن شده و جزئیات حملات هوایی را پنهان نگاه داشته است.

آنها تاکید کردند: هدف قرار دادن پایگاه الظفره در ابوظبی نشان دهنده توانایی رو به رشد نیروهای موشکی یمنی در هدف قرار دادن پایگاهی با داشتن پدافند هوایی پیشرفته است.

...فعالان حزب کارگر انگلیس نیز به نوبه خود خواستار پایان جنگ یمن شده و گفتند : حملات یمن ، با تایید کشورهای دارای منافع استراتژیک در یمن صورت می گیرد و این حملات تاسیسات مهم یمن را ویران کرده است..

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها