ائتلاف الفتح: گفت‌وگوها با فراکسیون‌ صدر و کُردها برای رفع انسداد سیاسی ادامه دارد

ائتلاف الفتح: گفت‌وگوها با فراکسیون‌ صدر و کُردها برای رفع انسداد سیاسی ادامه دارد
پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 - 21:32

سخنگوی ائتلاف پارلمانی الفتح گفت که چارچوب هماهنگی برای رفع انسداد سیاسی، تلاش زیادی می‌کند و گفت‌وگوها با فراکسیون صدر و کُردها ادامه دارد.

العالم - عراق

احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف پارلمانی الفتح درباره انتخاب نخست وزیر عراق تأکید کرد که رایزنیهای کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) همچنان ادامه دارد.

الاسدی به شبکه خبری الغدیر گفت که «چارچوب هماهنگی برای رفع انسداد سیاسی، تلاش زیادی می‌کند و گفت‌وگوهای ما با فراکسیون صدر و کُردها ادامه دارد».

وی تصریح کرد گفت‌وگوهای چارچوب هماهنگی با کُردها، فقط منحصر به تعیین تکلیف ریاست جمهوری نبود، بلکه شامل بررسی وضعیت سیاسی عراق است.

سخنگوی ائتلاف الفتح در پایان گفت که اگر انسداد سیاسی ادامه پیدا کند، نتایج ناگواری خواهد داشت و «تا کنون به مرحله توافق نرسیده‌ایم».

تأکید هادی العامری بر رفع اختلافات در عراق

این در حالی است که هادی العامری رئیس الفتح بعد از ظهر امروز پنشنبه میزبان یک هیأت از اتحادیه میهنی کردستان به ریاست باقل طالبانی بود.

پایگاه خبری ناس نیوز گزارش داد، در این دیدار، رفع انسداد سیاسی، تداوم گفت‌وگو و راههای رسیدن به توافق برای دستیابی به نتایج واقعی و قابل قبولی برسی شد که مبتنی بر چارچوبهای قانون اساسی و عرف سیاسی باشد.

العامری تأکید کرد که باید برای حل اختلاف بین طرفین معادله در منطقه کردستان راهکاری پیدا کند و تداوم اختلافات، بر عراق تأثیر خواهد گذاشت.

هیأت کُرد نیز بر لزوم یکسان‌سازی دیدگاههای سیاسی، تداوم گفت‌وگو و رسیدن به توافقهایی تأکید کرد که نیازهای ملت عراق را مرتفع سازد.

این در حالی است که اخیرا گزارش‌هایی در خصوص وجود یک پروژه آمریکایی - اماراتی مبنی بر دامن زدن به اختلافات شخصی میان دو قطب بیت شیعی در چارچوب هماهنگی و جریان صدر به منظور تضعیف این مولفه مهم سیاسی در عراق منتشر می‌شود.

«کریم الخیکانی» تحلیلگر سیاسی عراقی در خصوص ضرورت هوشیاری بیت شیعی در قبال پروژه اماراتی - آمریکایی برای سوق دادن بغداد به سوی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داد(جزئیات بیشتر).

پیشتر، «فالح الفیاض» رئیس ائتلاف «العقد الوطنی»، رئیس سازمان الحشد الشعبی و عضو چارچوب هماهنگی در سخنانی بر ضرورت وحدت در بیت شیعی و همراهی چارچوب هماهنگی و جریان صدر تاکید کرد.

الفیاض گفته بود: «آقای مقتدی الصدر در توطئه‌ای که برای ایجاد اختلاف و چند دستگی در بیت شیعی در جریان است نقشی ندارد. ضمن اینکه چارچوب هماهنگی هم دشمن جریان صدر نیست و تمایلی ندارم که اعلام کنم چارچوب هماهنگی در برابر جریان صدر هماهنگ و منسجم است».

چهارشنبه هفته جاری چارچوب هماهنگی شیعیان عراق پس از برگزاری نشستی ضمن اشاره به این‌که مخالف اصل اکثریت نیست، بر دو مبنای مهم مشارکت و مخالفت با حذف جریان‌های سیاسی مختلف در تشکیل دولت آینده تاکید کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها