کشته شدن بیش از 90 مزدور امارات در جنوب یمن

کشته شدن بیش از 90 مزدور امارات در جنوب یمن
پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 - 22:15

منابع یمنی خبر دادند که در جریان دفع حملات مزدوران امارات در استان شبوه، بیش از نود نفر از این مزدوران کشته شدند.

العالم - یمن

منابع نظامی یمنی خبر دادند که درگیری ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با عناصر «العمالقه» -مزدوران وابسته به امارات- در استان شبوه در جنوب یمن ادامه دارد.

این منابع به پایگاه خبری «یمن نیوز» گفتند که در جریان این درگیریها، بیش از ۹۰ نفر از این مزدوران کشته و دهها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته این منابع، عناصر العمالقه در تلاش بودند که در غرب شبوه، نفوذ کنند که نیروهای یمنی این حملات را دفع کردند.

منابع مذکور خاطر نشان کردند، در میان افراد کشته شده، نام چند سرکرده به چشم می‌خورد از جمله «صالح سلیمان محمد عوض»، «عالم عبدالله الفتاحی»، «مطیع مرسال الکحلی»، «مکیال اللحجی»، «هیثم علی العمری»، «احمد عبدالله اللحجی» و «حنش ثابت الردفانی».

منابع نظامی یمنی ۲۷ دی ماه گذشته از حمله موشکی به فرودگاه «عتق» در شبوه خبر دادند و گفتند که در این حمله، یک هواپیمای باری نظامی اماراتی از نوع سی۱۳۰ جی هدف قرار گرفته شده و دیگر قادر به پرواز نیست.

این منابع همچنین گفتند که فرماندهی مرکزی نیروهای اماراتی در یمن به شدت از هدف قرار گرفتن فرودگاه «عتق» عصبانی است و در این باره به شدت از استاندار دولت منصور هادی در این استان انتقاد کرده و از او خواسته است تا کنترل مراکز نظامی و امنیتی استان را به نیروهای اماراتی واگذار کند.

چند پیش نیز منابع خبری از وقوع یک انفجار مهیب در اردوگاه متعلق به مزدوران وابسته به امارات در شبوه یمن خبر داده و گفتند که این انفجار، به خاطر حمله موشکی بوده است که اردوگاه مزدوران اماراتی را در شرق شهر «عتق» هدف قرار داده است.

عناصر وابسته به امارات، کنترل شبوه را در اختیار دارند و در حال اخراج عناصر وابسته به دولت مستعفی و حزب اخوانی الاصلاح هستند.

امارات و عربستان که از فروردین ۱۳۹۴ برای بازگرداندن رئیس جمهور فراری یمن، تجاوز همه‌جانبه‌ای را علیه ملت یمن آغاز کردند، در حال حاضر در جنوب این کشور، به شدت با هم دچار درگیری شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها