حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیک فرودگاه بغداد 

حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیک فرودگاه بغداد 
جمعه 8 بهمن 1400 - 10:58

خبرهای منتشر شده از سوی رسانه های عراقی از حمله راکتی به فرودگاه بین المللی بغداد و پایگاه ویکتوریا آمریکا در نزدیکی آن حکایت دارد.

العالم ـ عراق

بنابر اعلام منابع امنیتی عراق، در حمله راکتی امروز (جمعه) به فرودگاه بغداد یکی از راکت‌ها نزدیک باند این فرودگاه اصابت کرده است.

برخی از رسانه‌ها در این باره گزارش داده اند که دست کم ۶ راکت در بخش نظامی آمریکا در پایگاه ویکتوریا نزدیک فرودگاه بغداد اصابت کرده است.

این رسانه ها خاطرنشان کردند که صبح امروز محل استقرار نظامیان آمریکا در پایگاه ویکتوریا در نزدیکی فرودگاه بغداد، هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

تا کنون مقامات عراقی در باره حمله راکتی به فرودگاه بغداد که رسانه های خبری آن را منتشر کرده اند، واکنشی نشان نداده اند. از سوی دیگر مقامات آمریکایی نیز تا کنون در خبر باره خبر حمله راکتی به پایگاه نظامی ویکتوریا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد اظهار نظری نکرده اند.

به دنبال اقدام تروریستی آمریکا در بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ و حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، ابوالمهدی المهندس معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان در فرودگاه بین المللی بغداد و به شهادت رساندن آنها، موجی از نارضایتی‌ها مردم، احزاب و گروههای عراقی را فراگرفت و پارلمان عراق رای به خروج نیروهای خارجی از جمله نظامیان اشغالگر آمریکایی از کشور داد.

حملات راکتی و پهپادی به پایگاه آمریکایی ویکتوریا در عراق پیش از این نیز در موارد متعدد صورت گرفته است که آخرین بار حمله دو فروند پهپاد به این پایگاه نظامی آمریکایی در بهمن ماه گذشته رخ داد و ویدوهایی از آن حمله با استفاده از پهپادهای بال ثابت Wing FiX توسط یک گروه ناشناس موسوم با "گردان ابابیل" منتشر شد.

پایگاه نظامی ویکتوریا در حومه فرودگاه بین‌المللی بغداد، از جمله مراکز استقرار نیروهای نظامی آمریکا در عراق به‌ شمار می‌رود.

پربیننده ترین خبرها