خط بطلان سازمان‌های بین‌المللی بر ادعای ائتلاف سعودی درباره حمله به صعده + ویدئو

جمعه 8 بهمن 1400 - 13:23

سازمان‌های بین‌المللی نیز ادعای ائتلاف متجاوز سعودی درباره زندان صعده در شمال غرب یمن را تکدیب کرده‌ و این حمله را در سطح جنایت جنگی خوانده‌اند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، سازمان‌های بین‌المللی ادعای ائتلاف متجاوز سعودی درباره حمله به زندانی در استان صعده در شمال غرب یمن را تکذیب و با دلیل و مدرک تأکید کردند که این حمله در سطح جنایت جنگی است.

"ترکی المالکی" سخنگوی ائتلاف سعودی علیه یمن مدعی شد که نتایج تحقیقات درباره کشتار زندان صعده را ارائه خواهد کرد؛ وعده‌ای شبیه به وعده حکومت متبوعش درباره اعلام جزئیات درباره کشته شدن "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار منتقد که در کنسولگری سعودی در استانبول به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید.

در رد این ادعای سعودی درباره بمباران زندان صعده، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد که در جنایت اخیر سعودی‌ها در بمباران زندان صعده از گلوله‌های هدایت‌شونده استفاده شده است.

سازمان عفو بین‌الملل تأکید کرد که حمله به زندان صعده بیش از 80 کشته و 200 زخمی بر جای گذاشته، و این حمله در سطح جنایت جنگی است.

کمیته صلیب سرخ جهانی نیز به نوبه خود تأکید کرد که حملات ائتلاف زندان را هدف قرار داد و طی آن بیش از 200 زندانی کشته و یا زخمی شدند.

سازمان "پزشکان بدون مرز" نیز حمله ائتلاف متجاوز عربی به یک زندان در صعده در شمال یمن را غیرقابل توجیه خواند و اعلام کرد که هیچ راهی برای انکار آن وجود ندارد. این سازمان تاکید کرد: این حوادث در ادامه سلسله حملات هوایی غیرقابل توجیه صورت گرفته است که ائتلاف علیه مدارس، بیمارستانها، بازارها، مراسم عروسی و زندان‌ها در یمن انجام می‌دهد.

این نخستین بار نیست که ائتلاف متجاوز حملات خونین به مناطق مختلف و غیرنظامی در یمن را انکار می‌کند.

با آغاز سال 2022، نیروهای مسلح یمن با توقیف یک کشتی اماراتی حامل تجهیزات نظامی که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز وارد آب‌های یمن شده، یک دستاورد بزرگ نظامی و امنیتی را به ثبت رساندند. در مقابل، ترکی المالکی سخنگوی سعودی ائتلاف متجاوز در تلاش برای کاستن از اهمیت این عملیات نیروهای یمنی مدعی شد این کشتی حامل تجهیزات بیمارستانی بوده و در فاصله میان جزیره سقطری در جنوب یمن و بندر جازان عربستان مورد حمله قرار گرفته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها