واقعیت رویدادهای حسکه چیست؟

واقعیت رویدادهای حسکه چیست؟
جمعه 8 بهمن 1400 - 16:44

کارشناسان معتقدند رویدادهای حسکه و درگیری میان داعش و قسد، در واقع سناریوی آمریکایی برای استفاده از گروه تروریستی وهابی داعش جهت توجیه حضور نیروهای آمریکا در سوریه است.

العالم – نظرکده

داعش ساخته آمریکاست به همین دلیل آمریکا از ابتدا نمی خواست آن را به دولت تبدیل کند تا تهدیدی برای همپیمانان یا مزدورانش در منطقه باشد بلکه می خواست به وسیله آن برای مدتهای مدید در منطقه هرج و مرج ایجاد کند.

اما محور مقاومت عمر تروریسم داعشی در سوریه و عراق را کوتاه کرد لذا آمریکا کوشید با استقرار داعش در تنف و پایگاههای دیگرش در سوریه و عراق، از آن علیه ارتش های این دو کشور، مقاومت و حتی نیروهای روس استفاده کند.

آمریکا که می دانست نمی تواند به دنیا اعلام کند هدفش از ادامه حضور در سوریه، سرقت منابع این کشور، جلوگیری از پیشرفت سوریه و جلوگیری از پیروزی محور مقاومت است، کوشید با آوردن مجدد داعش به صحنه، ادعا کند که هدفش، مبارزه با تروریسم داعشی است، به همین دلیل، رویدادهای اخیر حسکه، فیلمنامه ای آمریکایی است که بازیگران آن داعش و قسد هستند.

بسیاری می پرسند درصورتیکه هدف آمریکا مقابله با داعش است پس چطور تروریستهای داعشی در برابر دیدگان آمریکا در اطراف زندان غویران مستقر شدند و نیروهای آمریکایی هیچ کاری برای جلوگیری از آنان انجام نداد؟.

از سوی دیگر، تعداد تروریستهای داعش بسیار کمتر از نیروهای قسد است، پس این تعداد اندک چطور توانستند به منطقه اطراف زندان برسند جز اینکه از قبل نوعی هماهنگی میان داعش، قسد و شرکت بلک واتر آمریکا بوده است.

کارشناسان معتقدند که هدف از نبرد زندان غویران، نابودسازی زیربنای سوریه و وادار نمودن مردم به مهاجرت بود تا مردم نسبت به دولت و ارتش سوریه نامید شوند و داعش و قسد به جای مردم در این مناطق مستقر شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها