عصائب اهل‌الحق: همه گروه‌های سیاسی مخالف حمله به نهادهای دیپلماتیک هستند

عصائب اهل‌الحق: همه گروه‌های سیاسی مخالف حمله به نهادهای دیپلماتیک هستند
شنبه 9 بهمن 1400 - 10:36

دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق تاکید کرد همه گروه‌های سیاسی و ملی در عراق مخالف حمله به نهادهای دیپلماتیک هستند.

العالم - عراق

شیخ «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد که قضیه مخالفت با حمله به نهادهای دیپلماتیک و تاسیسات مدنی موضوعی مورد اختلاف نیست.

او تاکید کرد: همه گروه‌های سیاسی و ملی و در راس آن نهاد چارچوب هماهنگی بر سر مردود بودن حمله به نهادهای دیپلماتیک اتفاق نظر دارند.

وی تاکید کرد: برخی دست نشانده‌ها می‌خواهند معادلات را به خصوص در این شرایط حساس به هم بریزند؛ اما متاسفانه گروه‌ها، شخصیت‌هایی سیاسی و رسانه‌ها به دنبال سوء استفاده از این حوادث برای فرافکنی سیاسی هستند، آن هم با اتهام‌های آشکار یا ضمنی به طرف‌هایی مشخص که بدون هیچ مدرکی مطرح می‌شود.

شیخ الخزعلی تاکید کرد: ما گمان نمی‌کنیم که این شیوه به نفع ثبات اوضاع باشد و به و برون رفت از اوضاع بحرانی کمکی کند. ما از همه گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی محترم می‌خواهیم گفتمان ملی را یکپارچه کنند و هر آنچه را به حاکمیت کشور ضربه می‌زند و موجب برهم زدن صلح و امنیت داخلی می‌شود، رد کنند و همچنین بر مخالفت با ادامه حضور نظامی بیگانگان آمریکایی و ترکیه‌ای و نقض حاکمیت عراق تاکید کنند.

نهاد اطلاع رسانی دولت عراق معروف به الاعلام الامنی اعلام کرده است که گروهک‌های تروریستی غیر قانونی صبح امروز با شش راکت کاتیوشا تلاش داشتند تا امکانات کشور را هدف قرار دهند. گفته شده است که راکت‌های شلیک شده در پارکینگ هواپیماهای خطوط هوایی عراق فرود آمدند که موجب شد به دو هواپیما آسیب وارد شود.

کمیته هماهنگی جریان‌های شیعه عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» نیز در بیانیه‌ای حمله راکتی بامداد امروز جمعه به فرودگاه بغداد را محکوم کرده و آن را یک اقدام تروریستی مجرمانه توصیف کرد.

این کمیته گفت: حمله مذکور با هدف فتنه‌انگیزی و ایجاد بهانه و دامی برای دسیسه‌‌چینی علیه فرزندان وطن صورت گرفته است. از این رو چارچوب هماهنگی از تمامی گروهها می‌خواهد تا همبستگی داشته و در کنار یکدیگر از رویکرد طرد و قلدری دوری کنند و فرصت بر هم زدن امنیت و دستیازی به حاکمیت وطن را از دشمنان بگیرند.

پربیننده ترین خبرها