از تهران؛ اینجا صنعاست

از تهران؛ اینجا صنعاست
شنبه 9 بهمن 1400 - 15:11

از تهران.. اینجا صنعاست، این شعار همچنان شعار شبکه خبری «العالم» و بقیه رسانه های ایرانی باقی خواهد بود تا واقعیت های یمن ،به گوش همه دنیا برسد.

العالم – كشكول

سال 1956در جریان تجاوز سه جانبه اسرائیل، فرانسه و انگلیس به مصر ، در یکی از حملات متجاوزان، آنتن های فرستنده اصلی رادیو مصر در منطقه صحرای ابوزعبل منهدم شد و رادیو مصر از ارسال خبر بازماند اما در اینجا یک اقدام شگفت انگیز شکل گرفت و کسانی را که در صدد خاموش کردن رادیو مصر بودند ،شوکه کرد زیرا رادیو دمشق اینگونه گفت : از دمشق ... اینجا قاهره است . به گونه ای که رادیو بلافاصله شروع به پخش اخبار تجاوزگری کرد و کشورهای متجاوز را در سرپوش گذاشتن بر جنایاتش علیه مردم مصر، ناکام گذاشت.

مساله قابل توجه این بود که همان کشورهایی که دیروز به مصر حمله کرده بودند ، امروز پشت عربستان و امارات پنهان شده اند تا این بار و بیش از 7 سال ، به مردم یمن حمله کنند و زمانی که همه دنیا جنایت هایش علیه مردم یمن را دیدند، جنایاتی که فراتر از جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت و جنایات نسل کشی بود زیرا کشورهای متجاوز تنها در دو روز بیش از 600 یمنی را کشته و مجروح کردند، بنابراین تصمیم گرفتند با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات و ناکامی های خود ، ایستگاه ها ارتباطی و مراکز را بمباران یمن کنند .

این اقدام جنایتکارانه پس از آنکه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت وظیفه رساندن صدای مردم یمنی را به گوش جهانیان و افشای حقیقت جنایت عربستان و امارات تحت حمایت کشورهای متجاوز اصلی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی را بر عهده گرفت، ناکام ماند. زیرا همه رسانه‌های وابسته به ایران و محور مقاومت به تریبون اطلاع رسانی مردم مظلوم یمن تبدیل شد و شبکه خبری العالم در خط مقدم این رسانه‌ها قرار داشت که تمام توان خود را بسیج کرد تا صدای مردم یمن باشد و مهم ترین شعارش نیز این بود: "از تهران... اینجا صنعاست"

ایران برای خنثی کردن جنایت متجاوزان در به انزوا کشاندن یمن ازجهان، تنها رسانه‌های خود را به رسانه‌های یمن تبدیل نکرد، بلکه خیابان‌های تهران را به خیابان‌های صنعا و شهرهای آن را به شهرهای یمن تبدیل کرد زیرا خیابان ها و شهرهای ایران در چند روز گذشته شاهد تظاهرات و تجمعاتی برای محکوم کردن جنایت های کشتار جمعی مردم یمن توسط کشورهای متجاوز در مقابل چشم و گوش غرب منافق و سکوت شرم آور سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد بود به گونه ای که بسیاری از دانشجویان ایرانی و خارجی در مقابل ساختمان سازمان ملل در تهران تجمع و سکوت محافل بین المللی در مقابل تجاوز امارات و عربستان به یمن را محکوم کردند و خواهان اقدام بین المللی و مردمی برای محکومیت و توقف این تجاوز شدند.

شرکت کنندگان در این تجمع، تصمیم تجاوز به یمن را تصمیمی «عبری غربی» خوانده و خواستار اقدامی بین المللی و بشردوستانه برای توقف این جنایت عربستان و امارات شدند

تهران، پایتخت ایران نیز شاهد راهپیمایی بزرگ برای همبستگی با مردم یمن بود و تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی، محاصره و بمباران وحشیانه غیرنظامیان بی گناه یمن را محکوم و تاکید کردند: قطع اینترنت یمن نمی تواند حقایق و صدای مردم را مخفی کند زیرا آزادگان جهان به نامش سخن خواهند گفت تا این تجاوز وحشیانه که تمام اصول و ارزش های عربی، اسلامی و انسان دوستانه را زیر سوال برده را به پایان برسد.

از تهران.. اینجا صنعاست. این شعار همچنان شعار شبکه خبری «العالم» و بقیه رسانه های ایرانی باقی خواهد بود تا واقعیت های یمن ،به گوش همه دنیا برسد. واقعیت هایی که کشورهای متجاوز با تحریف حقایق سعی در پنهان کردن آن دارند به امید اینکه مردم دنیا در مقابل جنایات علیه بشریت که در حال وقوع است از تماشاگر بودن دست بردارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها