هلاکت عاملان ارتکاب جنایت «العظیم» عراق

هلاکت عاملان ارتکاب جنایت «العظیم» عراق
يکشنبه 10 بهمن 1400 - 04:29

مرکز اطلاع‌رسانی نظامی ارتش عراق از هلاکت همه اعضای گروه تروریستی عامل ارتکاب جنایت منطقه «العظیم» استان دیالی خبر داد.

العالم-عراق

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی نظامی ارتش عراق آمده که «پس از تعهد نیروهای امنیتی ما برای انتقام از شهدای قهرمانمان در حادثه العظیم که منجر به کشته شدن تعدادی از مبارزان ما شد... سرویس امنیت ملی با تلاش مستمر موفق شد مکان دقیق و محل استقرار گروه تروریستی که این جنایت را مرتکب شدند، شناسایی و مشخص کند».

در این بیانیه آمده است: «هسته هدف گیری مشترک فرماندهی عملیات مشترک و همچنین فرماندهی نیروی هوایی ارتش عراق با برنامه‌ریزی و رصد مستمر و با استفاده از هواپیماهای عراقی (F16) ، سه حمله دقیق را انجام داده است که تاکنون منجر به کشته شدن 9 نفر از عناصر تروریستی شده است».

هفته پیش گروهی از عناصر تروریستی داعش متشکل از حدود 10 نفر از جمله یک تک تیرانداز به یکی از مواضع لشکر یکم ارتش عراق در شرق استان دیالی حمله کرد که به کشته شدن​​11 نیروی عراقی منجر شد.

این جنایت داعش سرو صدای زیادی را در عراق ایجاد کرده و واکنش رهبران این کشور را به همراه داشته است، تا جایی که برهم صالح رئیس جمهور عراق با انتشار توییتی حمله تروریستی العظیم را محکوم کرد و آن را حمله بزدلانه و تلاشی نفرت‌انگیز و شکست‌خورده برای هدف قرار دادن امنیت این کشور دانست.

برهم صالح در این توییت تاکید کرده است که نباید نسبت به موضوع تلاش‌هایی که برای احیای تروریسم در سطح منطقه‌ای صورت می‌گیرد، کم توجه بود.

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در واکنشی با بیان اینکه حادثه اختلال امنیتی در منطقه العظیم در استان دیالی که موجب شهادت و زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی عراق شد، نشان‌دهنده نابسامانی در برخورد با چالش‌های امنیتی و خطرات پیش روی کشور است، خواستار بازنگری در اقدامات امنیتی شد.

اگرچه نیروهای امنیتی عراق همواره برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می دهند، اما منطقه العظیم به دلیل شکاف امنیتی بین مناطق بین دو استان دیالی و صلاح الدین بیش از سایر مناطق در معرض حملات داعش قرار دارد.

عراق در دسامبر سال 2017، پس از حدود سه سال و‌نیم درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد، اما عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوی و الانبار فعالیت دارند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها