ترامپ: در صورت کاندیداتوری و پیروزی، آشوبگران 6 ژانویه را عفو می‌کنم

ترامپ: در صورت کاندیداتوری و پیروزی، آشوبگران 6 ژانویه را عفو می‌کنم
يکشنبه 10 بهمن 1400 - 08:02

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بار دیگر از مهاجمان به ساختمان کنگره حمایت کرد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده گفت اگر برای ریاست جمهوری نامزد شود و در سال 2024 به پیروزی برسد، افرادی را که در ارتباط با حمله مرگبار 6 ژانویه توسط حامیانش به ساختمان کنگره آمریکا به جرایم جنایی متهم شده اند، عفو خواهد کرد.

ترامپ که پس از شکست از جو بایدن دموکرات در انتخابات 2020 نگفته است آیا دوباره برای ریاست جمهوری نامزد خواهد شد یا خیر، در یک گردهمایی در کانرو تگزاس سخنرانی می‌کرد.

ترامپ در میان تشویق حامیانش گفت: «کار دیگری که ما انجام خواهیم داد و بسیاری از مردم در مورد آن از من می‌پرسند، (این است که) اگر نامزد شوم و اگر برنده شوم، با افرادِ مرتبط با 6 ژانویه منصفانه رفتار خواهیم کرد. ما با آنها منصفانه رفتار خواهیم کرد. و اگر نیاز به عفو داشته باشند، آنها را عفو خواهیم کرد. زیرا با آنها بسیار ناعادلانه رفتار می‌شود.»

هزاران نفر از حامیان ترامپ در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره یورش بردند که بدترین حمله به کنگره از زمان جنگ 1812 محسوب می‌شود. مهاجمان که با ادعای دروغ ترامپ مبنی بر اینکه شکست او در انتخابات نوامبر 2020 نتیجه تقلب بوده است، تلاش کردند تا از تایید پیروزی بایدن در کنگره جلوگیری کنند.
یک افسر پلیس که در صحنه حمله حضور داشت یک روز پس از آن رخداد جان باخت، در حالی که چهار نفر دیگر که از ساختمان کنگره محافظت می‌کردند بعداً با خودکشی جان خود را از دست دادند. در این حمله چند ساعته، حدود 140 افسر پلیس مجروح شدند. چهار نفر از اغتشاشگران نیز کشته شدند. بیش از 700 نفر به پیوستن به این حمله متهم شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها