رئیس رژیم صهیونیستی در امارات

رئیس رژیم صهیونیستی در امارات
يکشنبه 10 بهمن 1400 - 13:10

هواپیمای حامل رئیس رژیم صهیوینستی با عبور از حریم هوایی عربستان سعودی در فرودگاه ابوظبی به زمین نشست.

العالم - امارات

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) وارد فرودگاه ابوظبی پایتخت امارات شد و در بدو ورود با «عبدلله بن زاید» وزیر خارجه امارات در سالن تشریفات فرودگاه به گفت‌وگو نشست. او در این سفر قرار است با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی دیدار و گفت‌و‌گو کند.

هواپیمای حامل او با عبور از حریم هوایی عربستان سعودی در این فرودگاه به زمین نشست تا رئیس رژیم صهیونیستی اولین سفر خود را به امارات انجام داده باشد. او پیش ساعاتی پیش در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «اکنون با همسرم میشال برای یک سفر تاریخی به امارات متحده عربی پرواز می‌کنم که بیش از هر چیز نمادی از وعده صلح بین ملت‌ها است. من از شیخ محمد بن زاید برای این دعوت سخاوتمندانه تشکر می‌کنم».

سفر اسحاق هرتزوگ به امارات با نگرانی‌های امنیتی محافل صهیونیستی همراه شده است. این سفر در شرایطی صورت می‌گیرد که اوضاع امنیتی در ابوظبی با حملات پهپادی و موشکی یمنی‌ها بحرانی است. دو روز پیش «روعی کایس» تحلیلگر امور عربی در رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود درباره خطرناک بودن وضعیت امنیتی برای این سفر در زمانی که امارات زیر حملات انتقامی صنعاء قرار دارد، هشدار داد و نوشت: «مطمئنا اعلام چنین دیداری آنهم در زمانی که حوثی‌ها در تلاش برای جستجوی اهداف خوب در امارات هستند، عاقلانه نیست».

از سوی دیگر حملات ارتش یمن به امارات، صهیونیست‌‌ها را بیش از هر طرف دیگری نگران کرده و در یک هفته گذشته بارها رسانه‌ها و شخصیت‌های صهیونیست با اشاره به مسافت صنعاء تا ابوظبی، در خصوص توان موشکی و پهپادی یمنی‌ها ابراز نگرانی کرده‌‌ است.

در این راستا «عاموس یادلین» رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با کانال ۱۲ عبری‌زبان با بیان اینکه مسافت صنعاء تا ابوظبی برابر با فاصله صنعاء تا بندر ایلات است، از تل‌آویو خواست که به جای صدور بیانیه، به امارات کمک کند.

وبگاه آمریکایی المانیتور نیز چندی پیش نوشت که مقامات نظامی رژیم صهیونیستی از حمله یمنی‌ها به امارات شوکه شده‌اند. این وبسایت نوشت: «جرئت و اراده حوثی‌ها، اسرائیل را نگران کرده است و قدرت عالی آن‌ها در حوزه موشکی و پهپادها یک تهدید واقعی برای اسرائیل به شمار می‌رود. به طوریکه بندر ایلات و تأسیسات هسته‌ای دیمونا در بانک اهداف حوثی‌ها قرار دارد و آن‌ها توانایی عالی برای پرتاب موشک‌ها و پهپادهایی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و اصابت دقیق به هدف دارند.»

علاوه بر این یمنی‌ها می‌گویند که رژیم صهیونیستی نقش بسزایی در جنگ علیه یمن دارد. به گونه‌ای «سرلشگر «محمد العاطفی» وزیر دفاع یمن روز جمعه گفت که امارات و عربستان سعودی ابزار دست تل آویو و واشنگتن بوده و دستورات آن‌ها را در یمن اجرا می‌کنند. پارلمان رژیم صهیونیستی نیز روز پنج‌شنبه هفته گذشته از کابینه نفتالی بنت خواست تا جنبش انصارالله را در لیست تروریستی قرار دهد.

امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی در تاریخ بیست و پنجم شهریور ماه ۱۳۹۹ در مراسمی در کاخ سفید با حضور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا توافق عادی سازی روابط را امضا کردند و به دنبال آن، ابوظبی و تل آویو در پایتخت‌های یکدیگر سفارت دایر کردند.

فلسطین اشغالی

پربیننده ترین خبرها