تلاش بحرین برای تقویت همکاری‌های اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی از زمان عادی سازی روابط

تلاش بحرین برای تقویت همکاری‌های اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی از زمان عادی سازی روابط
يکشنبه 10 بهمن 1400 - 14:27

طبق گزارش یک سایت اطلاعاتی فرانسه، بحرین از زمان امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ در تلاش برای ارتقای همکاری‌های امنیتی خود با این رژیم و تقویت توانمندی‌های تکنولوژی دستگاه‌های اطلاعاتی خود با این دولت اشغالگر است.

العالم - بحرین

سایت اطلاعاتی "اینتلیجنس آنلاین" فرانسه در گزارشی اعلام کرد، راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین ۱۴ ژانویه جاری با عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

اینتلیجنس‌ آنلاین تاکید کرد، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین از دستگاه‌های امنیتی این کشور خواسته که در گذر از فرآیند به‌روزرسانی گسترده فناوری برای همکاری نزدیک با رژیم صهیونیستی دوباره خود را ساماندهی کنند و در حال حاضر دستگاه امنیت استراتژیک بحرین به صورت مستقیم با اطلاعات اسرائیل همکاری دارد.

این سایت در ادامه گزارش خود آورد، در کنار دستگاه اطلاعات ملی که جایگزین دستگاه امنیت ملی و دستگاه امنیت کل وابسته به وزارت کشور بحرین شده، دستگاه امنیت استراتژیک که ژوئیه ۲۰۲۱ تاسیس شد، در حال تقویت همکاری‌ها با رژیم صهیونیستی است.

این سایت اطلاعاتی فاش کرد، دستگاه امنیت استراتژیک بحرین به ریاست احمد بن عبدالعزیز آل خلیفه تنها تشکلی است که ماموریتی رسمی برای همکاری مستقیم با موساد اسرائیل به ریاست دیوید بارنیه و شاباک به ریاست رونین بار دارد.

همچنین سایت یاد شده اعلام کرد: این دستگاه به زودی میزبان تیمی از مربیان اسرائیلی برای آموزش به افسران اطلاعات بحرین خواهد بود.

اینتلیجنس‌ آنلاین افزود: دولت رژیم اشغالگر با ارائه تصاویر ماهواره‌ای به بحرین موافقت کرد، همچنین بحرین خواستار سیستم‌های ضد پهپادی شرکت اسکای لوک اسرائیل زیر مجموعه شرکت "اونون گروپ" و پهپادهای شرکت "البیت سیستمز" است، با این حال همکاری‌ها میان دو طرف بدون مشکل و شکست هم نبوده از جمله اینکه شرکت اسرائیلی "یسرائیر" افتتاح مسیر هوایی تل‌آویو-منامه را که قرار بود ۲۴ ژانیه جاری راه‌اندازی شود، به تعلیق درآورد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها