رئیس‌جمهور لبنان مطرح کرد؛

تداوم روابط عربی-لبنانی به شرط رضایت ملی

تداوم روابط عربی-لبنانی به شرط رضایت ملی
يکشنبه 10 بهمن 1400 - 16:31

رئیس جمهور لبنان در دیدار با یکی از مفتی‌های این کشور بر لزوم مشارکت سُنی ها در تحولات سیاسی لبنان و ادامه روابط با کشورهای عربی با رضایت تمام جریانات سیاسی تاکید کرد.

العالم - لبنان

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، روز گذشته بعد از دیدارش با «شیخ عبداللطیف دریان» یکی از مفتی‌های این کشور تاکید کرد که خواهان خروج سُنی‌ها از روند فعالیت‌های سیاسی نیست و تداوم روابط عربی-لبنانی باید براساس رضایت همه باشد.

طبق گزارش روزنامه (الاخبار)، میشل عون اظهار داشت: «شنیده‌ایم که قرار است انتخابات از جانب اهل سنت تحریم شود، ما چنین چیزی را نمی‌خواهیم. چرا که اگر لبنان یکی از مهم‌ترین جریان‌های خود را از دست دهد، جامعه‌ای که به آن عادت و در آن رشد کردیم تهدید خواهد شد».

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد: جریان سُنی در حفاظت از یکپارچگی لبنان و تکثر سیاسی آن نقش ایفا می‌کند و مشارکت آن در کنار سایر جریان‌های سیاسی لبنانی برای ترسیم آینده‌ای متناسب با خواست فرزندان این کشور مهم است.

وی در ادامه افزود: روابط لبنان با کشورهای عربی دوست زمانی ادامه می‌یابد که تمام نظرات داخلی با ضرورت تداوم آن‌ها هم‌نظر باشند؛ به هر حال اولویت ما حفاظت از همزیستی مسالمت‌آمیز و ثبات در کشور است.

میشل عون به موضوع انتخابات پیش‌روی لبنان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: «تمام آمادگی‌های لازم را جهت برگزاری انتخابات در زمان مقرر انجام می‌دهیم و هیچ دلیلی برای به تاخیر افتادنش نمی‌بینیم».

این مواضع در حالی از سوی سران دولت لبنان اتحاذ می‌شود که «سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان در انتقاد به سیاست‌های منطقه‌ای بیروت، فعالیت‌های سیاسی خود را تعلیق کرد و خواستار عدم مشارکت سُنی‌ها شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها