عوارض طرح ترافیک در سال ۱۴۰۱ چه تغییری می‌کند؟

عوارض طرح ترافیک در سال ۱۴۰۱ چه تغییری می‌کند؟
يکشنبه 10 بهمن 1400 - 17:00

معاون شهردار تهران گفت: ۴۰ درصد از درآمدهای طرح ترافیک برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، ۴۰ درصد برای اجرای طرح‌های حمل و نقل و ترافیکی و ۲۰ درصد برای شبکه مترو در نظر گرفته شده است.

العالم - ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی درباره جزئیات تغییر عوارض طرح ترافیک برای سال ۱۴۰۱ ارائه داد.

سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره موضوع طرح ترافیک اظهارداشت: برای محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار تردد مجاز براساس مصوبه شورای ترافیک تهران وجود دارد که از این تعداد ۵۳ هزار مجوز برای افراد دارای سهمیه‌های خاص در نظر گرفته شده و ۵۰ هزار مجوز نیز به صورت روزانه اخذ می‌شود.

وی افزود: بر اساس پیشنهادها محاسبه نحوه عوارض به این صورت است که قیمت پایه‌ای وجود دارد که در سال جاری ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و برای سال آینده با ۳۰ درصد افزایش ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است. ضرایبی که در این قیمت پایه ضرب می‌شوند همچون ضریب مکانی، ضریب زمانی در اوج و غیراوج ساعات تردد، ضریب آلایندگی است که برای سال آینده هیچ تغییری نخواهد داشت.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ۴۰ درصد از درآمدهای طرح ترافیک برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، ۴۰ درصد برای اجرای طرح‌های حمل و نقل و ترافیکی و ۲۰ درصد برای شبکه مترو در نظر گرفته شده است.

وی درباره سهمیه‌های خاص اختصاص داده شده برای ورود به محدوده طرح ترافیک خاطرنشان کرد: برای معلولین، بیماران خاص و خبرنگاران تخفیف ۹۰ درصد، برای خودروهای آژانس قبلا براساس اخذ سند سفر و عدم اخذ سند سفر ضرایب متفاوت بود که برای سال‌ آینده این موضوع یکپارچه دیده شده و ضریب چهاردهم در نظر گرفته شده است.

شفیعی گفت: برای خودروهای سواری با پلاک «ع»، سرویس مدارس، خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی ضریب ۰.۳ در نظر گرفته شده و برای اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های پلاک «ع» صفر در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در مورد تسهیلات ویژه ساکنین درون محدوده طرح و ترافیک نیز تغییری اعمال نشده و یکبار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ در مواقع عادی و ۹ صبح با توجه به شرایط کرونا رایگان خواهد بود و بعد از ساعت ۱۴:۳۰ در شرایط کرونا و ساعت ۱۶ در شرایط عادی یکبار ورود رایگان خواهد بود.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سردرگمی شهروندان ساختار کلی طرح حفظ شد و فقط قیمت پایه‌ای که در نحوه مدیریت طرح وجود داشت تغییر کرده و حداکثر به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

دنیای اقتصاد

پربیننده ترین خبرها