شیخ تمیم فردا با بایدن دیدار خواهد کرد؛

سفر امیر قطر به آمریکا

سفر امیر قطر به آمریکا
يکشنبه 10 بهمن 1400 - 16:57

منابع قطری از سفر امیر این کشور به آمریکا و محورهایی که وی در جریان این سفر با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مورد رایزنی قرار خواهد داد، پرده برداشتند.

العالم - آسیا

به نقل از آناتولی عربی، دیوان امیری قطر اعلام کرد که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور در یک سفر کاری به آمریکا، دوحه را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

براساس بیانیه دیوان امیری قطر، گفتگوهای امیر قطر با رئیس جمهور آمریکا در خصوص راه های حمایت و تحکیم روابط همکاری میان دو کشور، مسائل دارای اهمیت مشترک، تحولات منطقه ای و بین المللی و راه های تقویت امنیت و ثبات در منطقه خواهد بود.

خبرگزاری «بلومبرگ» امروز یکشنبه گزارش داد که بایدن در مذاکرات با امیر قطر به مسئله امکان تأمین گاز مایع اروپا در صورت جنگ احتمالی روسیه با اوکراین و کاهش گازرسانی روسیه به اروپا خواهد پرداخت.

آناتولی گزارش داد: برخی کشورهای اروپایی ازلطمه خوردن اقتصادشان در اثر تحمیل تحریم های شدید علیه روسیه هراس دارند، زیرا ممکن است پوتین را به قطع یا کاهش گازرسانی در نیمه زمستان سوق دهد. اروپا بیش از ۴۰ درصد از گاز خود را از روسیه تامین می کند.

گفتنی است که سفر «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر به امریکا از آن جهت متمایز است که نخستین سفر یکی از سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به واشنگتن در دوره ریاست جمهوری جو بایدن محسوب می شود.

روابط استراتژیک قطر و امریکا، بُعد خاصی به این سفر داده است اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که شرایط این سفر را فراهم کرده است و در راس این عوامل می توان به بحران روسیه و اوکراین و تحولات افغانستان اشاره کرد.

کاخ سفید ۲۶ ژانویه ۲۰۲۲ اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ در واشنگتن با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار می کند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها