اسرای فلسطینی باز هم دادگاه رژیم صهیونیستی را تحریم کردند

اسرای فلسطینی باز هم دادگاه رژیم صهیونیستی را تحریم کردند
دوشنبه 11 بهمن 1400 - 16:40

۵۰۰ نفر از اسرای بازداشت اداری (بدون محاکمه) فلسطین برای سی و یکمین روز متوالی دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را تحریم کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که حدود ۵۰۰ اسیر فلسطینی تحت بازداشت اداری برای سی و یکمین روز متوالی دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را تحریم کردند.

بنابر گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین با اشاره به اینکه هیأت‌های خارجی به صورت دوره‌ای با بازداشت‌شدگان اداری ملاقات می‌کنند، تأکید کرد که تحریم دادگاه‌های رژیم اشغالگر، دردسر دیگری برای اداره زندان‌های این رژیم ایجاد می‌کند و مسئولان رژیم نیز مجازات‌هایی برای این اسرا از جمله ممنوعیت ملاقات و تمدید بازداشت اداری اسرا، اعمال می‌کنند.

اسرای بازداشت اداری اوایل ماه جاری میلادی تصمیم گرفتند که تمامی اقدامات دستگاه قضایی در خصوص بازداشت اداری را تحریم کنند. این اسرا تأکید کردند که هرگز بخشی از این نمایش که تنها به نفع رژیم اشغالگر و دستگاه‌های امنیتی آن به خصوص شاباک است، نخواهند بود.

جنبش اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز حمایت کامل خود از این تصمیم اسرای بازداشت اداری را اعلام کرد و همه اسرا را به پایبندی کامل به این تصمیمات و صبر فراخواند. تعداد اسرای در بند زندان‌های رژیم اشغالگر حدود ۴۶۰۰ نفر است که از جمله آن ۳۴ اسیر زن، ۱۶ کودک و ۵۰۰ بازداشتی اداری، نُه نماینده پارلمان و ۶۰۰ بیمار است. رژیم صهیونیستی یک قانون انگلیسی قدیمی را اجرا و بر اساس آن فلسطینیان را بدون محاکمه و به بهانه داشتن پرونده سری، به مدت سه تا شش ماه بازداشت می‌کند که این مدت قابل تمدید است.

فارس

پربیننده ترین خبرها