ادامه اعتراضات در خارطوم و تأکید البرهان بر اهمیت تحقیقات درباره خشونت‌ها

ادامه اعتراضات در خارطوم و تأکید البرهان بر اهمیت تحقیقات درباره خشونت‌ها
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 09:41

همزمان با ادامه اعتراضات در خارطوم، رئیس شورای حاکمیتی سودان بر اهمیت تحقیقات درباره اعمال زور و خشونت علیه معترضان در جریان تظاهرات اخیر تأکید کرد.

العالم - آفریقا

به گزارش خبرگزاری آناتولی، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان در دیدار با سفیر نروژ در خارطوم بر اهمیت تحقیقات درباره اعمال زور و خشونت علیه معترضان در جریان اعتراضات اخیر و آزادی بیان شروندان تأکید کرد.

سفیر نروژ اعلام کرد که البرهان به او اطلاع داده که تحقیقاتی درباره کشته شدن تعدادی از معترضان در تظاهرات ۱۷ ژانویه درحال انجام است و این تحقیقات مهم و مثبت است.

وی تأکید کرد که تحقیقات دلیلی بر پایبندی به عدالت و جدیت مقامات نظامی درباره پرونده پایان خشونت علیه معترضان است.

این سفیر بر لزوم ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات برای رسیدن به توافق ملی که ضامن خروج امن از بحران سیاسی سودان است تأکید کرد.

پلیس سودان یکشنبه از قتل یک معترض و زخمی شدن هفت شهروند معترض و ۶۳ تن از نیروهای امنیتی طی تظاهرات خارطوم خبر داد.

شامگاه دوشنبه نیز تظاهرات در خارطوم در اعتراض به کشته شدن معترض مذکور ازسرگرفته شد. معترضان تعدادی از خیابان‌ها در مرکز ام درمان را بستند.

معترضان پرچم‌های سودان و تصاویر قربانیان اعتراضات را بالا برده و خواهان قصاص خون شهدا شدند.

در این راستا فولکر پرتس، رئیس هیئت سازمان ملل در سودان با مسئول هیئت دولتی توسعه شرق آفریقا(ایگاد) و نمایندگان اتحادیه اروپا و کشورهای ترویکا(نروژ، انگلیس و آمریکا) در سودان دیدار و درباره تلاش‌ها برای حل بحران گفتگو کرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها