آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا در خاورمیانه

آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا در خاورمیانه
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 10:53

رزمایش ۱۸ روزه دریایی دو سالانه با عنوان "رزمایش دریایی بین‌المللی (IMX / CE) ۲۰۲۲"‌ به رهبری فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا در خاورمیانه آغاز شده است.

العالم - امریکا

به نقل از پایگاه خبری نیروی دریایی آمریکا، در این رزمایش که در بحرین آغاز شد، ۹ هزار پرنسل و بیش از ۵۰ ناو از بیش از ۶۰ کشور و سازمان بین‌المللی فعال در منطقه حضور دارند.

"برد کوپر"، فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده، ناوگان پنجم و نیروهای دریایی ترکیبی ایالات متحده گفت: این سطح از حضور شرکت کنندگان نشان دهنده عزم مشترک در حفظ نظم بین المللی مبتنی بر قوانین است. این یک فرصت منحصر به فرد برای افزایش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های همکاری ضمن تعمیق روابط دریایی بین کشورها به شمار می‌رود.

این رزمایش به مدت ۱۸ روز(تا ۱۷ فوریه) ادامه دارد و فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا آن را هدایت می‌کند.

برد کوپر فرماندهی رزمایش است و ناخداهایی از کشورهای پاکستان و انگلیس نیز معاونت فرماندهی را برعهده دارند.

این هفتمین باری است که این رزمایش از زمان تاسیس در ۲۰۱۲ برگزار می‌شود و محل‌های برگزاری آن در سراسر خلیج فارس، دریای عرب، خلیج عمان، دریای سرخ و اقیانوس هند شمالی هستند.

این رزمایش نه فقط بزرگترین مانور دریایی بین الملل در خاورمیانه بلکه بزرگترین رزمایش بدون سرنشین در جهان با بیش از ۸۰ سیستم کنترل از راه دور از ۱۰ کشور شرکت کننده است.

در جریان نخستین روز این رزمایش، سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین شاهد برگزاری آن بود و به درباره فناوری‌های بدون سرنشین و نحوه برگزاری این رزمایش توضیحاتی داده شد.

در این رزمایش بزرگ دریایی همچنین قرار است سیستم‌های بدون سرنشین و هوش مصنوعی در سناریوهای مختلف تمرینی مورد آزمایش قرار گیرند و در نهایت درس های آموخته شده را در عملیات های آینده در دنیای واقعی به کار برده شود.

نیروهای دریایی بین الملل حاضر در این رزمایش به چهار نیروی ضربت مشترک جغرافیایی به رهبری امارات، مصر، کنیا و عمان تقسیم می‌شوند. یک کارگروه ترکیبی به نام Task Force X نیز برای انجام بخش‌هایی از تمرین با تمرکز بر سیستم‌های بدون سرنشین و ادغام هوش مصنوعی ایجاد شده است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها