مدال طلای مقاومت بر گردن ورزشکاران مخالف عادی سازی

مدال طلای مقاومت بر گردن ورزشکاران مخالف عادی سازی
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 19:24

شهرت و آوازه برخی ورزشکاران قهرمان مانع از آن نشد تا نسبت به مسئله فلسطین بی تفاوت باشند، آنها موضعشان را با انصراف از مسابقات جهانی و تحریم مسابقات با حریفان رژیم صهیونیستی و مخالفت با هرگونه عادی سازی روابط با اشغالگران رژیم صهیونیستی نشان دادند.

العالم- فلسطین

کمپین جهانی «بازگشت به فلسطین» با برگزاری مراسمی در بیروت از ورزشکاران کشورهای اسلامی و عربی که برای دفاع از مسئله فلسطین با حریفان رژیم اشغالگر مبارزه نکردند، تقدیر کرد.

این مراسم تحت عنوان «نشست جهانی به افتخار ورزشکاران مخالف عادی سازی» با حضور برخی از شخصیت های سیاسی، رسانه ای و ورزشی برگزار شد.

در این مراسم که شعار آن «مدال جهانی قدس» بود، بر ادامه مقاومت علیه اشغالگران اسرائیلی تا نابودی این رژیم و بازگشت فلسطینیان به سرزمین هایشان در همه اراضی اشغالی تاکید شد.

عبدالملک سکریه دبیر "کمپین جهانی بازگشت به فلسطین"در خصوص این مراسم به العالم گفت: "اقدام این ورزشکاران، اقدامی قهرمانانه است و تمام ملت های عرب و مسلمان از آن استقبال کرده و از آن تقدیر و ستایش می کنند".

محمد محمدی بریمانلو؛ جودوکار ایرانی که در این مراسم از او قدردانی شد در گفتگو با العالم اظهار داشت: از سه مسابقه بین المللی که می توانستم در این مسابقات 3 مدال طلا کسب کنم، کناره گیری کردم؛ زیرا حمایت از ملت فلسطین را بر این مدال ها ترجیح دادم.

وی افزود: من از اینجا بار دیگر تاکید می کنم که اگر این مساله تکرار شود باز همان موضع را اتخاذ خواهم کرد.

«فتحی نورین» جودوکار الجزائری یکی دیگر از ورزشکارانی که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت به خبرنگار العالم گفت: در طول حرفه ورزشی ام 4 بار از رویارویی با طرف اسراییلی امتناع کردم و آخرین بار در مسابقات 2021 توکیو بود که به خاطر آن 10 سال از بازی محروم شدم.

«میسا عباسی» بوکسور تونسی که در این مراسم حاضر بود، نیز تاکید کرد: فلسطین را بسیار دوست داریم و همواره کنار فلسطینی ها هستیم و آنها را رها نمی کنیم. افتخار می کنم که تصمیم گرفتم از رویارویی با حریف اسراییلی انصراف دهم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها