رزمایش مشترک رژیم صهیونیستی با آمریکا و کشورهای عربی

رزمایش مشترک رژیم صهیونیستی با آمریکا و کشورهای عربی
چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 08:33

ارتش رژیم صهیونیستی از حضور خود در رزمایش دریایی با مشارکت آمریکا، عربستان سعودی، مصر، امارات، بحرین و عمان در دریای سرخ خبر داد.

العالم _ فلسطین اشغالی

به نوشته الجزیره، این اولین رزمایش دریایی رژیم صهیونیستی در سال جدید میلادی با محوریت ارتش آمریکاست. فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که در این رزمایش دریایی با عنوان«IMX / CM 2022» بالغ بر ۹ هزار نفر و ۵۰ کشتی جنگی از ۶۰ کشور و سازمان بین‌المللی در خلیج فارس، خلیج عمان، دریای مکران، دریای سرخ و شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود و تا ۱۷ فوریه ادامه خواهد داشت.

وبسایت صهیونیستی آی۲۴ نیز در این باره مدعی شد که قرار است جدیدترین تکنولوژی‌های نظامی و از جمله ۸۰ نوع سیستم کنترل از راه دور در این رزمایش دریایی به کار گرفته شود.

در این راستا سرلشگر «علی الموشکی» از فرماندهان ارشد ارتش یمن در دیدار با «مایکل پیری» فرمانده گروه سازمان ملل برای نظارت بر آتش‌بس در الحدیده گفت که کشورهای متجاوز به یمن با برپایی رزمایش دریایی در نزدیکی آب‌های یمن در صدد افزایش حداکثری تنش در یمن و به ویژه الحدیده هستند.

«الی شارویت» معاون دریادار نیروی دریایی رژیم صهیونیستی که به تازگی بازنشسته شده است در ماه آگوست در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس در توجیه افزایش تحرکات تل‌آویو در دریای سرخ گفت که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در مواجهه با تهدید‌های روزافزون ایران برای کشتیرانی اسرائیل، فعالیت‌های خود در دریای سرخ را به صورت تصاعدی افزایش داده است.

دریای سرخ با میزبانی مسیرهای اصلی کشتیرانی جهانی از جمله کانال سوئز و تنگه باب المندب، از اهمیت راهبردی زیادی برخوردار است و تقریباً تمامی واردات رژیم صهیونیستی از طریق دریا انجام می‌شود.

در ماههای گذشته تعدادی از وبسایت‌های یمنی نوشته بودند که شرکت الهلال امارات با رژیم صهیونیستی قراردادی را برای احداث یک مرکز جاسوسی و اطلاعاتی برای نیروی هوایی اسرائیل در فرودگاه شهر «حدیبو» مرکز جزیره سقطری منعقد کرده است.

جزیره سقطری یمن در شمال غرب اقیانوس هند واقع شده و مشرف به آبراه تجاری مهم دریای سرخ است و در مجاورت قاره آفریقا و تنگه باب‌ المندب قرار دارد و همین مسئله اهمیت تجاری و نظامی فوق‌العاده‌ این منطقه را مضاعف کرده است.

رسانه‌ها در ماه فوریه سال گذشته میلادی نیز گزارش دادند که امارات چندین کشتی حامل تجهیزات و ادوات نظامی اسرائیل را وارد بندر سقطری کرده و این محموله را تحت تدابیر شدید حفاظتی تخلیه کرده است. امارات در گام بعدی، اقدام به راه‌اندازی یک فرودگاه نظامی زیر نظر کارشناسان فنی نیروی دریایی اسرائیل نیز کرده و ورود افسران اطلاعاتی اسرائیل به سقطری ادامه یافت تا این‌که در شش ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی، شبکه مخابرات نظامی در این جزیره راه‌اندازی شد.

هدف امارات از احداث پایگاه نظامی مشترک با نیروی دریایی اسرائیل طی نیمه دوم سال میلادی گذشته، رصد کشتی‌ها در دریای مکران و تنگه باب المندب و شاخ آفریقا است.

مقامات یمنی نیز بارها در خصوص تلاش دولت امارات برای بازکردن پای صهیوینست‌ها به یمن هشدار داده‌اند. سرلشگر «محمد العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که دولت سعودی و امارات به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکا حملات خود را علیه یمن انجام می‌دهند و در واقع آن‌ها صرفا ابزار این تجاوز هستند.

پربیننده ترین خبرها