دانش‌آموز آمریکایی بر اثر تیراندازی در مقابل مدرسه کشته شد

دانش‌آموز آمریکایی بر اثر تیراندازی در مقابل مدرسه کشته شد
چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 09:54

در حادثه تیراندازی مقابل مدرسه‌ای در ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا دست‌کم یک دانش‌آموز قربانی و یک نفر دیگر زخمی شد که حال وی وخیم است.

العالم - آمریکا

در یک حادثه تیراندازی مقابل مرکز آموزشی جنوبی در «ریچفیلد» ایالت «مینه‌سوتا» حومه «مینیاپلیس» دست‌کم یک دانش‌آموز قربانی و یک نفر دیگر نیز زخمی شد که وضعیت جسمانی وی وخیم اعلام شده است. پلیس اعلام کرده است که ساعاتی پس از وقوع این حادثه تیراندازی، دو فرد مظنون بازداشت شده‌اند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد، پلیس محلی گزارش کرده است که حادثه تیراندازی حوالی ظهر به وقت محلی در نزدیکی ورودی مرکز آموزش جنوبی در ریچفیلد که مدرسه‌ای است که به حدود ۲۰۰ دانش‌آموز با نیازهای یادگیری ویژه و از بازه سنی مهدکودک تا ۲۱ سال آموزش می‌دهد، به وقوع پیوسته است.

پلیس می‌گوید که هنوز مشخص نیست که علت آغاز این حادثه تیراندازی چه بوده است یا اینکه هدف اصلی دانش‌آموزان بوده‌اند یا خیر. جسد دانش‌آموز قربانی این حادثه در پیاده‌رو مقابل مدرسه پیدا شده و هویت وی به دلیل عدم اعلام به خانواده‌اش هنوز فاش نشده است.

تیراندازی

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره ایالات متحده حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا نشده است.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره دلایل افزایش جنایت قتل در آمریکا اختلاف نظر دارند. محافظه کاران تقصیر را متوجه ایالت‌هایی کرده‌اند که تحت سیطره دموکرات‌ها بوده و می‌گویند که سیاست‌های محدود کننده علیه افسران پلیس دلیل افزایش آمار قتل شده است. اما دموکرات‌ها معتقدند که دسترسی آسان به تسلیحات، دلیل اصلی افزایش جنایت قتل در این کشور است.

ماه گذشته گزارشی منتشر شد حاکی از آن که شیکاگو در سال ۲۰۲۱ با ثبت حدود ۸۰۰ قتل و بیش از ۳۵۰۰ مورد تیراندازی، مرگبارترین و خشونت‌بارترین سال خود در طول ۲۵ سال را پشت سر گذاشت. شهر شیکاگو در سال ۲۰۲۱ بیش از هر شهر دیگری در ایالات متحده از جمله شهرهای بسیار بزرگ نیویورک و لس آنجلس شاهد موارد قتل بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها