دو شخصیت زن عرب «اکسپو» را تحریم کردند

دو شخصیت زن عرب «اکسپو» را تحریم کردند
چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 14:17

هنرمندان و شخصیت‌های عربی در واکنش به حضور اسرائیلی ها در نمایشگاه «اکسپو»، مشارکت در آن‌ را تحریم کردند.

العالم - آسیا

در ادامه مخالفت‌ شخصیت‌های منطقه‌ای نسبت به عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی «دلال ابو آمنه» هنرمند زن فلسطینی و «جنان الشهاب» زن مخترع کویتی، فعالیت و مشارکت در نمایشگاه «اکسپو» دبی را تحریم کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری«عربی۲۱»، دلال ابو آمنه گفته است در دو سال گذشته پیام‌ها و درخواست‌هایی مبنی بر اجرا در امارات داشته که آخرین پیشنهاد نیز از سوی برپاکنندگان نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ بوده است.

وی در ادامه تصریح می‌کند: «مشارکت در نمایشگاه اکسپو را رد کردم؛ نمایشگاهی که احساسات و حقوق ملت فلسطین را [خصوصاً بعد از حوادث سه روز اخیر] نادیده می‌گیرد. این تصمیم بر اساس وظیفه بود؛ وظیفه‌ای که ما در اتخاذ یک موضع روشن ضد تمام مسائلی داریم که با قضیه اول‌مان، یعنی فلسطین تعارض دارند».

روز یکشنبه «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل برای اولین در صدر هیاتی از رژیم صهیونیستی وارد ابوظبی شده بود؛ و در دومین روز سفرش نیز در محل برگزاری نمایشگاه اکسپو با نائب‌رئیس دولت امارات و ولی‌عهد دبی دیدار داشت.

علاوه بر این هنرمند فلسطینی، «جنان الشهاب» مهندس و مخترع زن کویتی نیز در مخالفت با انتشار تصویر پرچم رژیم صهیونیستی در صفحه اینستاگرام نمایشگاه اکسپو، مشارکت در آن را تحریم کرد؛ روی تصویر منتشرشده در فضای مجازی جمله «بیایید با اسرائیل جشن بگیریم» درج شده بود.

جنان الشهاب که مخالفت خود را با حضور در اکسپو اعلام کرده، سال گذشته در آمریکا و ژاپن به جوایز علمی و مدال‌های نوآوری در سطح جهانی دست یافته بود.

مخالفتها با حضور در نمایشگاه اکسپو در سطح شخصیت‌های جهان عرب از چند هفته پیش آغاز شده است. این افراد با تحریم اکسپو، مشارکت‌شان در رویدادهای ادبی-فرهنگی امارات را به دلیل حضور اسرائیلی‌ها لغو کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها