هدف قرار گرفتن مواضع داعش در عملیات هوایی و زمینی ارتش عراق

هدف قرار گرفتن مواضع داعش در عملیات هوایی و زمینی ارتش عراق
پنج‌شنبه 14 بهمن 1400 - 14:38

هواپیماهای عراقی همزمان با عملیات زمینی ارتش این کشور با یورش به محل استقرار عناصر تروریستی، مواضع «داعش» را در هم کوبیدند.

العالم - عراق

سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز (پنجشنبه) از عملیات تعقیب ارتش این کشور و گریز عناصر تروریستی خبر داد و گفت که نیروی هوایی عراق ضربه سختی به داعش وارد کرد.

وی ادامه داد: نیروی زمینی و هوایی عراق امروز عملیات ویژه و ضربتی جدید علیه گروه تروریستی داعش در استان «صلاح الدین» واقع در شمال بغداد (پایتخت) انجام دادند.

سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح عراق در اظهاراتی گفت که نیروی هوایی این کشور با انجام چند سورتی پرواز شناسایی و پشتیبانی، نیروهای زمینی را در انجام عملیات جست و جو با هدف نابودی هسته های داعش در منطقه «مطیبیجة» استان صلاح الدین یاری کردند.

سرلشکر رسول افزود: در این عملیات ۲ تروریست تک تیرانداز که قصد داشتند نیروهای امنیتی را هدف قرار دهند، کشته شدند.

همچنین نیروهای ارتش عراق، صبح امروز یکی از اعضای گروه تروریستی داعش را که قصد حمله انتحاری به نظامیان این کشور را داشت از پای درآوردند و یک تروریست دیگر را زخمی کردند.

از سوی دیگر، نیروهای پلیس فدرال عراق با هماهنگی و رصد اطلاعاتی عناصر تروریست، یکی از اعضای داعش را در استان کرکوک شناسایی و بازداشت کردند.

جنگنده - بمب افکن های عراق بامداد چهارشنبه نیز در حمله به مواضع و مخفیگاه های داعش در استان صلاح الدین واقع در شمال این کشور چهار تروریست را به هلاکت رساندند.

سازمان الحشد الشعبی در بیانیه ای اعلام کرد که بر اساس اطلاعات تیپ ۹ فرماندهی عملیات کرکوک و شرق دجله، نیروهای الحشد الشعبی با همراهی جنگنده - بمب افکن های ارتش عراق موفق شدند چهار تن از عناصر داعش را در این استان به هلاکت برسانند.

نیروهای امنیتی عراق همواره برای اطمینان از عدم ظهور دوباره داعش و عناصر فراری آن، به جست و جو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر این کشور ادامه می‌دهند.

عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم این کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا و الانبار فعالیت دارند.

پربیننده ترین خبرها