المدلل در گفتگو با العالم: امام خمینی در قلب ملت فلسطین جای دارد/ دشمنی با ایران به‌دلیل حمایت این کشور از فلسطین است/ ایران، تنها حامی مردم فلسطین در این زمان سخت از تاریخ است/ خطاب به سران عرب: روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنید

المدلل در گفتگو با العالم: امام خمینی در قلب ملت فلسطین جای دارد/ دشمنی با ایران به‌دلیل حمایت این کشور از فلسطین است/ ایران، تنها حامی مردم فلسطین در این زمان سخت از تاریخ است/ خطاب به سران عرب: روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنید
پنج‌شنبه 14 بهمن 1400 - 22:06

«احمد المدلل» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با العالم اظهار داشت: ما همواره از جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم و از حکومت های عربی و اسلامی می خواهیم که اگر خواهان مشروعیت مردمی هستند، روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند و قطب نمای خود را به سوی فلسطین بچرخانند

العالم - فلسطین

«احمد المدلل» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شبکه العالم گفتگو کرد، وی در این گفتگو به نقش جمهوری اسلامی در موفقیت های مقاومت اسلامی در فلسطین و منطقه اشاره کرد.

المدلل در ابتدای این گفتگو ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت که انقلاب نور امید را در دل مستضعفان تاباند، با نگاهی به تاریخ ایران قبل و بعد از انقلاب متوجه تفاوت زیادی در تصویر و عملکرد و رهبران این کشور می شویم.

روابط استراتژیک رژیم شاه با صهیونیست‌ها؛ شمشیر آخته ای بر سر ملت ایران و ملت های منطقه

وی افزود: وضعیت امروز این کشور اصلا قابل مقایسه با زمان شاه نیست زیرا رژیم شاه، یک رژیم استبدادی بود که نه تنها منابع و دارایی های این کشور را هدر داد که با همه مستضعفان جهان هم ضدیت داشت، این نظام اصلا نظامی ملی نبود بلکه دست نشانده آمریکا و استکبار جهانی بود و با روابط استراتژیکی که با رژیم صهیونیستی برقرار کرده بود، خود را شمشیر آخته ای بر سر ملت ایران و ملت های منطقه می دانست. در واقع نظام شاه قوی ترین نظام منطقه بود که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته بود.

انقلاب از همان نخستین لحظات پیروزی، حامی ملت فلسطین بود

این رهبر جنبش جهاد اسلامی، با اشاره به حمایت انقلاب اسلامی از مسئله فلسطین گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، تغییرات اساسی و بنیادینی در سیاست ایران در قبال جهان رخ داد که مهمترین آن مقابله با سلطه جویی آمریکا در منطقه و جنایات این کشور علیه مستضعفان جهان بود. از این گذشته انقلاب اسلامی از همان نخستین لحظات پیروزی، حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کرده بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) یاسر عرفات، رئیس وقت تشکیلات خودگردان فلسطین را به حضور پذیرفت؛ این دیدار، یک دیدار انقلابی بود که تحسین جهانیان را برانگیخت و امید تازه ای به ملت فلسطین داد و نشان داد که کشوری قدرتمند همه امکانات خود را برای آزادسازی فلسطین به کار می گیرد.

امام پس از پیروزی انقلاب به تمام شعارهای خود جامه عمل پوشاند

المدلل تاکید کرد: حملات دیوانه وار دشمنان به جمهوری اسلامی ایران، نتیجه طبیعی حمایت این کشور از آرمان فلسطین بود. امام خمینی همواره قبل و بعد از پیروزی انقلاب، مسأله فلسطین را مسأله اول جهان اسلام می دانست و وقتی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، به همه شعارهای خود جامه عمل پوشاند و تبدیل به بزرگترین حامی ملت فلسطین شد. لذا بدیهی بود که آمریکا به دشمنی با انقلاب و جمهوری اسلامی در ایران برخیزد، اما ایران هم با عزمی راسخ در مقابل این حمله های دیوانه وار ایستاد و همچنان بر مواضع اصولی خود در قبال حمایت از ملت فلسطین و همه ملت های مستضعف منطقه پافشاری کرد.

مواضع اصولی انقلاب هیچگاه تغییر نکرد

این مقام جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که جمهوری اسلامی توانسته است با قدرت و اراده ای قوی با حمله های دیوانه وار آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی مقابله کند، جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه مواضع اصولی خود را تغییر نخواهد داد بلکه بر عکس تا این لحظه همچنان بر حمایت بی قید و شرط خود از مقاومت فلسطین تأکید کرده است.

وی افزود: مرحوم دکتر فتحی شقاقی هم پیوسته همان شعارهای امام خمینی و رهبران انقلابی ایران را که پیوسته در تماس با مقاومت فلسطین از جمله جنبش جهاد اسلامی بودند، دنبال می کرد. ما همیشه سخنرانی های ایشان را دنبال می کردیم و این سخنرانی ها عزم ما برای اصرار بر تحقق حقوق فلسطینی ها و یاری مقاومت و مقابله با اشغالگران صهیونیست جزم تر می کرد.

برگزاری مراسم عظیم عزاداری در فلسطین پس از رحلت امام

ما در آن زمان پیام ها و سخنرانی های امام خمینی را دنبال می کردیم؛ ایشان پیوسته تا آخرین لحظات عمرشان تأکید کردند که فلسطین مسأله اصلی جهان اسلام است و پشت کردن به فلسطین به معنای پشت کردن به انسانیت است. امام خمینی در قلب ملت فلسطین جای دارد و زمانی که ایشان فوت کردند دهها هزار فلسطینی به خیابان ها آماده و عزاداری کردند. زیرا ایشان عامل اصلی بازگشت مسأله فلسطین به متن جهان عرب و اسلامی بودند.

آغوش تهران همیشه به روی جنبش ها و گروه های فلسطینی باز است

مدلل افزود: باید بگویم که رهبران ایرانی از جمله آیت الله خامنه ای هم همچنان همان سیاست های امام خمینی در قبال مسأله فلسطین را حفظ کرده اند؛ حتی از این گذشته با جنبش های مقاومت در ارتباط هستند و آغوش تهران همیشه به روی جنبش ها و گروه های مقاومت و غیر مقاومت فلسطینی باز است.

وی تاکید کرد: زیرا مسأله فلسطین از نظر رهبران ایران، مسأله اصلی است. پس از درگذشت امام خمینی، عملکرد رهبران ایران در قبال فلسطین نه تنها تغییر نکرده است بلکه شاهد پیشرفت و ابداع های جدید آنها در راستای حمایت آنها از گروه های مقاومت هستیم؛ مخصوصا در سایه جنگ بین ملت فلسطین و رژیم اشغالگر به رهبری جهاد اسلامی و جنبش های مقاومت در فلسطین.

ایران با وجود تحریم ؛ روابط خود با همه ملت های منطقه را حفظ کند

مقام جنبش جهاد اسلامی با اشاره به نقش رهبر انقلاب در پاسداری از مقاومت گفت: واقعیتی که باید بدان اشاره کنیم این است که آیت الله خامنه ای توانست از تصویر ایران مقاومت در مقابل سلطه صهیو-آمریکایی پاسداری کند. او همچنین توانست با داشتن ارتباط اجتماعی با مردم ایران، آنها را با خود همراه نگه دارد. ما شاهد این هم بستگی بزرگ میان مردم ایران با حکومتشان و در راس آن آیت الله خامنه ای هستیم و فراموش نمی کنیم که جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریمی که از سوی استکبار جهانی بخصوص آمریکا متحمل شد، توانست قدرت خود و روابط خود با همه ملت های منطقه را حفظ کند.

ایران؛ کابوس استکبار جهانی در منطقه است

وی افزود: با وجود تلاش های سازمان اطلاعات آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب برای نابودی زیرساخت های ایران و تعقیب فرماندهان ایرانی، ایران به لحاظ نظامی و امنیتی تحت تاثیر قرار نگرفت و تا این لحظه، کابوس استکبار جهانی در منطقه به شمار می رود. این ایران است که در راه مقابله با سلطه صهیو-آمریکایی گام برداشته و ما این واقعیت را در محور مقاومت هم می بینیم.

انقلاب اسلامی؛ الگویی برای ملت های عربی و اسلامی

این رهبر جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران اساسا برپایه پروژه مقاومت بنا شده و این پروژه، به الگویی برای ملت های عربی و اسلامی تبدیل شده است، چرا که این انقلاب پیشرو مقابله با حکومت استبدادی بود و اراده عربی و اسلامی را نیز در این راستا بیدار کرد و انقلاب اسلامی را به عنوان الگوی زنده ملت های عربی بخصوص مردم فلسطین قرار داد. من تاکید می کنم که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا این لحظه، مردم فلسطین هنوز در حالت رویارویی مداوم با اشغالگران صهیونیست هستند.

وی افزود: می بینیم که چگونه عناصر محور مقامت با یکدیگر یکپارچپه اند و برای مقابله با سلطه آمریکا در منطقه، چه هماهنگی بالایی با یکدیگر دارند. آمریکا و "اسرائیل" تنها به دنبال یک نقشه هستند و آن، تثبیت پروژه صهیونیستی در منطقه و تبدیل کردن رژیم صهیونیستی به یک موجود طبیعی در عمق جهان عرب و اسلام است. آمریکا با دشمنی با ایران، سوریه، عراق، یمن و همه ملت های حامی قضیه فلسطین در منطقه به دنبال تحقق این هدف خود است. لذا ما می گوییم این پیشروی بزرگ محور مقاومت که به دغدغه بزرگی برای محور صهیو-آمریکایی تبدیل شده، قواعد جدید درگیری را در منطقه –بخصوص برای مقابله با رژیم صهیونیستی- تثبیت کرد.

اشغال قدس یعنی اشغال همه پایتخت های عربی و اسلامی

مدلل در ادامه این گفتگو از اصول ایران برای حمایت از مقاوت فلسطین قدردانی کرد و گفت: از مهم ترین اصولی که انقلاب اسلامی ایران برپا کرد، حمایت از قضیه فلسطین بود چرا که به عقیده امام خمینی (ره)، ادامه اشغال سرزمین فلسطین، ادامه اشغال اراده عربی است و تا زمانی که قدس تحت اشغال باشد، پایتخت های عربی و اسلامی نیز اشغال شده به شمار می روند.

وی افزود: این همان چیزی است که امام خمینی همواره بر آن تاکید می کرد. این سخن را نیز بارها در کنفرانس ها از آیت الله خامنه ای حفظه الله شنیده ایم: هر قطب نمایی که قدس را نشان ندهد سوال برانگیز است. تا زمانی که قدس اشغال باشد، همه پایتخت های عربی و اسلامی اشغالی خواهند ماند.

با موضع جمهوری اسلامی همراهیم

مقام جنبش جهاد اسلامی گفت: با وجود توطئه هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد، ما با موضع جمهوری اسلامی هیچ اختلافی نداریم. ایران به همان اصولی که با آن به یاری و حمایت ملت های مستضعف بخصوص فلسطین روی آورد پایبند است. قضیه فلسطین هنوز در هر لحظه در قلب ایرانیان جاری است و رهبران ایران این مسئولیت را پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده گرفتند و مقاومت فلسطین را با حمایت مالی، سیاسی و نظامی توسعه دادند. مقاومت فلسطین نیز شاهد این امر است و همواره بخاطر آن سپاسگزار ایران است چرا که ایران، تنها حامی مردم فلسطین در این زمان سخت از تاریخ است.

مشروعیت در تضاد با سازش با اشغالگران است

مدلل در ادامه این گفتگو تاکید کرد: ایران با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان تنها جهتی است که از مردم و جناح های مقاومت فلسطین، در سطح ابزار و آموزش نظامی و همچنین مالی چنین حمایت هایی می کند. ما همواره از جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم و از حکومت های عربی و اسلامی می خواهیم که اگر خواهان مشروعیت مردمی هستند، روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند و قطب نمای خود را به سوی فلسطین بچرخانند، همان کاری که امام خمینی و رهبران ایران انجام دادند. با وجود همه تلاش های صورت گرفته برای نابود کردن ایران و توطئه های بزرگ علیه این کشور، امروز ایران پایگاه حقیقی و قوی مقابله با محور صهیو-آمریکایی در منطقه است.

نظام های عرب، آگاهی نسل جدید را هدف گرفتند

وی افزود: بی تردید جهان عرب بویژه نسل فعلی با توطئه های گسترده ای روبروست، برخی نظام های عرب، آگاهی نسل جدید را هدف گرفتند تا این نسل تسلیم خواسته های آنها گردد و به مساله فلسطین نیندیشد. آگاهی عربی و اسلامی در معرض هجمه قوی قرار گرفته است تا مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود. با این وجود نخبه هایی و نسل هایی وجود دارند که انقلاب اسلامی ایران را از انقلاب های نوین می دانند که توانست تغییری ریشه ای در تمام منطقه ایجاد کند.

تاثیری عظیم قدرت جمهوری اسلامی و پیشرفت محور مقاومت تاثیری بر نسل آینده منطقه

مقام جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا و "اسراییل" و غرب برای چیره شدن بر منابع و ثروتهای انبوه جهان عرب و اسلام و نیز تاریخ و میراث غنی آن می کوشند و به دنبال آنند تا امت عرب و مسلمان تسلیم دیکته های امریکایی و اسراییلی شود. اما این نسل، نسلی سرکش در مقابل آمریکا و "اسراییل" است. این نسل مسئولیت محافظت از آگاهی عربی نسبت به مساله فلسطین را به دوش کشیده است. قدرت جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت محور مقاومت تاثیری عظیم بر نسل آتی جهان عرب و اسلام گذاشته است. این نسل هیچگاه اجازه نخواهد داد تا پایتخت های ما در معرض حمله قرار گیرند و منابع و ثروتهای ما غارت گردند و ملت های ما به قتل برسند همان چیزی که در یمن و دیگر جهان عرب رخ می دهد. این نسل شاهد تغییراتی گسترده در قبال مساله فلسطین و حمایت از محور مقاومت خواهد بود و این امید و آرزوی ما به نسل آتی است.

با وجود حمه توطئه ها ایران همچنان محکم و استوار ایستاده است

وی افزود: پس از گذشت 43 سال از توطئه چینی علیه جمهوری اسلامی ایران به منظور نابودی اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی، ایران همچنان تا این لحظه محکم و استوار ایستاده است. من تصور می کنم که ایران همین گونه باقی خواهد ماند و هیچگاه تغییر نخواهد کرد؛ زیرا رهبران ایران بر حمایت از مساله فلسطین و یاری رساندن به ملتهای مستضعف در منطقه تاکید دارند. ایران تغییر نخواهد کرد. این واقعیتی است که ملت فلسطین به آن باور دارد. زیرا خدای متعال از ایران محافظت می کند، خون شهیدان از ایران محافظت می کند. ایران که برای رها شدن از استبداد شاه، شهیدان بسیاری تقدیم کرده است، اینک امید این امت برای فراهم کردن آینده ای روشن برای امت عرب و اسلام و ایجاد توافق و همدلی میان تمام اقشار و گروه های امت عرب و اسلام است.

مذاکره کنندگان ایرانی در مساله هسته ای از ثبات قدم بی نظیری برخوردارند

مدلل با اشاره به پرونده هسته ای ایران گفت: ایران با پرونده هسته ای باعث سردرگمی تمام توطئه گران گشت. ایران توانست بر موضع خود در راه احقاق حقوق خود در پرونده هسته ای ثابت قدم و استوار بماند. این اصرار و پافشاری رهبران ایرانی بدون تردید سبب خواهد شد تا ایران در اینده موقعیتی متفاوت داشته باشد و این همان چیزی است که غرب از آن می هراسد. ایران از قدرتمندترین کشورها در مقابله با امریکا و غرب و استبداد جهانی خواهد بود. مذاکره کنندگان ایرانی در مساله هسته ای از ثبات قدم بی نظیری برخوردارند و غرب هیچگاه نتوانست عزم و اراده ایران را درهم شکند.

مدلل در انتهای این گفتگو اولين احساس خود را درخصوص عبارات زیر گفت.

ایران: انقلاب و مقاومت

امام خمینی: بنیانگذار انقلاب واقعی در تمام منطقه

آيه الله خامنه ای: خلاق؛ وفادار به عهد و پیمان

قدرت هسته ای ایران: قدرت و نیروی مقابله با طرح های هسته ای صهیونیستی ـ امریکایی و غیره در آینده

قدرت موشکی ایران: این همان قدرتی است که دغدغه امنیتی و نظامی برای آمریکا ایجاد کرده است که خود را قدرتمندترین نیرو می داند.

ایران و فلسطین: دو همراه که تا ابد از هم جدا نمی شوند

ایران و محور مقاومت: حمایت گر اصلی محور مقاومت در مقابله با محور صهیونیستی آمریکایی

پربیننده ترین خبرها