در دیدار با «هانس گروندبرگ»؛

عبدالسلام: بر لزوم پایان محاصره و تجاوز علیه ملت یمن تأکید داریم

عبدالسلام: بر لزوم پایان محاصره و تجاوز علیه ملت یمن تأکید داریم
پنج‌شنبه 14 بهمن 1400 - 19:18

سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن در جریان دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور این کشور، گفت: بر لزوم پایان محاصره و تجاوز علیه ملت یمن تأکید داریم.

العالم - یمن

به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن از دیدار خود با «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش أنصارالله در این دیدار خطاب به گروندبرگ تصریح کرد: بر لزوم پایان محاصره و تجاوز علیه ملت یمن تأکید داریم. لازم است تکلیف اسرای یمنی و مسأله مبادله اسرا هرچه سریع‌تر مشخص شود.

این دیدار در حالی انجام شد که یمنی‌ها به تازگی عملیات گسترده‌ای را علیه متجاوزان ترتیب دادند. روز سه شنبه هفته جاری، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در عملیات «طوفان یمن ۳» عمق خاک امارات را هدف قرار دادیم. ارتش یمن در عملیات مذکور، اهداف استراتژیک در ابوظبی را به وسیله موشک‌های ذوالفقار هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن یادآور شد: همچنین اهداف حساس و حیاتی در شهر دبی امارات نیز بمباران شدند. بمباران دبی به وسیله پهپادهای صماد ۳ انجام شد. یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که امارات تا زمانی که در تجاوز علیه یمن مشارکت دارد، نا امن باقی خواهد ماند.

وی افزود: از آنجایی که تأسیسات حیاتی و راهبردی امارات همواره در معرض حملات ما قرار دارند، به شهروندان اماراتی و نیز اتباع خارجی مقیم این کشور هشدار می‌دهیم که در نزدیکی این تأسیسات حضور نداشته باشند.

یحیی سریع عنوان کرد: نیروهای مسلح یمن در قبال تداوم تجاوز و محاصره‌ای که علیه یمنی‌ها اعمال می‌شود، دست بسته نمی‌ایستند. ما تا زمانی که محاصره و تجاوز متوقف نشود، به دفاع مشروع از خود ادامه می‌دهیم.

مهر

پربیننده ترین خبرها