سرعت سرسام‌آور اومیکرون در روسیه، ۱۶۸ هزار مبتلا در یک روز

سرعت سرسام‌آور اومیکرون در روسیه، ۱۶۸ هزار مبتلا در یک روز
جمعه 15 بهمن 1400 - 19:05

ستاد مقابله با کرونا در روسیه آخرین شمار افراد بیمار کرونایی در این کشور را بیش از ۱۶۸ هزار نفر در یک روز اعلام کرد و دلیل آن را سرعت بسیار بالای انتشار سویه اومیکرون دانست.

العالم - اروپا

ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز جمعه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت اخیر ۱۶۸ هزار و ۲۰۱ نفر به کرونا مبتلا یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده است. از این تعداد، بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

این رقم از آمار دیروز بیماران کرونایی در روسیه که ۱۵۵هزار و ۷۶۸ نفر گزارش شده بود، بیشتر شده است.

به این ترتیب، از آغاز همه گیری کرونا در روسیه، بیش از ۱۲ میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

ستاد مقابله با کرونا در روسیه، ادامه داد در شبانه روز اخیر ۶۸۲ نفر بر اثر کرونا در روسیه جان باخته‌اند که مجموع قربانیان این بیماری را به ۳۳۴ هزار و ۳۹ نفر رسانده است.

مسکو در صدر فهرست مناطق روسیه ازنظر شمار بیماران کرونایی است و در شبانه روز اخیر در این شهر، ۲۵ هزار و ۱۹ نفر به کرونا مبتلا یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده است.

از این تعداد، یکهزار و ۶۴۶ نفر در مراکز درمانی و بیمارستانی بستری شدند.

به گزارش رسانه های روسیه، سویه اومیکرون در ۸۳ جمهوری و استان از ۸۵ منطقه این کشور درحال انتشار است.

"تاتیانا گولیکووا" معاون نخست وزیر روسیه ماه گذشته میلادی گفت درحال حاضر ۱۶۴ هزار تخت بیمارستانی برای بیماران کرونا بکار گرفته می شود و در زمان اوج همه گیری کرونا ۳۰۵ هزار تخت برای این منظور استفاده شد.

"آنا پوپووا" رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (نهاد دست اندرکار مبارزه با بیماریهای عفونی ازجمله کرونا) در این رابطه هشدار داد که شمار روزانه بیماران کرونایی در روسیه ممکن است ۶ رقمی شود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اوایل ماه ژانویه اعلام کرد که کشورش در وضعیت بسیار دشوار از نظر همه گیری کرونا و در آستانه موج جدید آن قرار دارد.

روسیه از یک سال پیش واکسیناسیون شهروندان را آغاز کرده است و در زمان حاضر پنج نوع واکسن کرونا به نام های اسپوتنیک وی، اپی واک کرونا، کووی واک، اسپوتنیک لایت و اپی واک کرونا-ان در این کشور تولید شده است.

بر اساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا، از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۷۰ میلیون و ۲۳۲ هزار نفر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۷۶ میلیون و ۹۴۰ هزار نفر هم یک دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها