طوفان زمستانی برق 350 هزار خانه را در شرق آمریکا قطع کرد

طوفان زمستانی برق 350 هزار خانه را در شرق آمریکا قطع کرد
جمعه 15 بهمن 1400 - 22:32

طوفان زمستانی که از اواخر روز چهارشنبه در شرق آمریکا شروع شده، باعث قطع شدن برق حدود 350 هزار خانه در این منطقه شده است.

العالم - آمریکا

طوفان زمستانی بزرگ که پیشتر نیز برق حدود 350 هزار خانه و شرکت را در تگزاس و اوهایو قطع کرده بود روز جمعه با بارش تگرگ و برف شدید همراه شد.

طوفان، پروازهای صبح جمعه برخی شهرها را از جمله در نیویورک، بوستون و دالاس با اختلال مواجه کرد.

در حالی که انتظار می‌رود طوفان اواخر روز جمعه و اوایل روز شنبه از شهرهای شرقی آمریکا خارج شود اما دمای زیر صفر باعث یخبندان در این شهرها خواهد شد.

مرکز ملی خدمات هواشناسی آمریکا خبر داد که بخش‌هایی از نیویورک، پنسیلوانیا و ورمونت صبح جمعه 30 سانتی متر یا بیشتر بارش برف را گزارش داده بودند.

مرکز رهگیری پروازهای آمریکا نشان می‌دهد که بیش از 9 هزار پرواز برای روزهای پنجشنبه و جمعه لغو شده‌اند این در حالی است که روز چهارشنبه و همزمان با آغاز طوفان، بیش از 2 هزار پرواز لغو شده بود.

روز پنجشنبه و با بارش باران‌ و برف، برق حدود 350 هزار خانه و شرکت در تگزاس و اوهایو قطع شد. همچنین یخبندان دلیل اصلی قطعی برق در ممفیس، تنسی شده که طی آن 125 هزار خانه صبح جمعه را بدون برق سپری کردند.

از سوی دیگر حدود 85 هزار خانه و شرکت در اوهایو با قطعی برق مواجه شده‌اند. همچنین بسیاری از مدارس و شرکت‌ها روز جمعه را به دلیل آب و هوای زمستانی و یخبندان جاده‌ها تعطیل اعلام کردند.

«رابرت نکت» مدیر امور عمومی ممفیس روز پنجشنبه گفت که آب و هوای انجماد بدان معناست که یخبندان چند روز مشکل ساز خواهد بود و رانندگی و تردد را با خطر مواجه خواهد کرد.

وی گفت که طوفان اخیر سبب شده تا 225 درخت واژگون شوند و کارگران بخش خدمات شهری در تلاش هستند تا درختان قطع شده را منتقل کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها