مخالفت حزب جمهوری‌خواه با همکاری دو نماینده این حزب در تحقیقات مرتبط با ترامپ

مخالفت حزب جمهوری‌خواه با همکاری دو نماینده این حزب در تحقیقات مرتبط با ترامپ
شنبه 16 بهمن 1400 - 07:58

حزب جمهوری‌خواه اقدام برخی نمایندگان خود در کمیته تحقیقات کنگره علیه دونالد ترامپ را به شدت محکوم کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از سی‌ان‌ان، کمیته ملی حزب جمهوری‌خواهدر بیانیه‌ای که رسماً نمایندگان این حزب، لیز چنی و آدام کینزینگر را محکوم می‌کند، رویدادهای مربوط به شورش 6 ژانویه 2021 را - که در کانون تحقیقات مجلس نمایندگان قرار دارد - به عنوان "گفتمان سیاسی مشروع" توصیف کرد.

حزب جمهوری‌خواه در بیانیه خود این اقدام چنی و کینزینگر را خلاف قانون اساسی آمریکا و حمله به گفتمان سیاسی مشروع در این کشور عنوان کرد.

چنی و کینزینگر تنها چهره‌های جمهوری‌خواه حاضر در کمیته تحقیقات کنگره هستند که با دموکرات‌ها برای تکمیل پرونده‌های اتهامی علیه ترامپ و نزدیکانش همکاری دارند.

کمیته تحقیقات کنگره در حال تکمیل پرونده‌هایی در مورد این است که چه کسی از حلقه نزدیکان و اطرافیان دونالد ترامپ به طور مستقیم در برنامه ریزی و سازمان دهی حمله ۶ ژانویه به ساختمان اصلی کنگره نقش داشته است.

کمیته ملی جمهوری خواهان در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام چنی و کینزینگر آن‌ها را به همدستی با دموکرات‌ها برای آزار و اذیت شهروندان عادی و فرار از گفتمان سیاسی متهم کرد.

کمیته تحقیقات کنگره می‌گوید مدارکی در دست است که نشان می‌دهد دونالد ترامپ به طور مستقیم در سازمان دهی حمله ۶ ژانویه به کنگره نقش داشته است. اگر این اتهام ثابت شود، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ممکن است تحت پیگرد قضایی قرار گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها