رایزنی فرستاده پوتین با مقامات فلسطینی درباره حل مسأله فلسطین

رایزنی فرستاده پوتین با مقامات فلسطینی درباره حل مسأله فلسطین
شنبه 16 بهمن 1400 - 11:41

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با نخست‌وزیر و وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان درباره آخرین تحولات منطقه و مناقشه فلسطینی-اسرائیلی رایزنی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور غرب آسیا و شمال آفریقا در حاشیه سی و پنجمین نشست سران اتحادیه آفریقا در «آدیس آبابا» با «محمد اشتیه» نخست‌وزیر و «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری «قدس نت»، اشتیه در این دیدار بر اهمیت فعال‌سازی کمیته چهارجانیه بین‌المللی و احیای روند سیاسی (مذاکرات سازش) به منظور پایان اشغالگری و راه‌حل عادلانه و فراگیر برای مسأله فلسطین تأکید کرد.

وزارت خارجه روسیه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، در دیدار مذکور درباره وضعیت غرب آسیا بحث و تبادل‌نظر شد و تمرکز بر قضایای مربوط به حل و فصل مناقشه فلسطینی-اسرائیلی بود.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار به توسعه روابط دوستانه روسیه و فلسطین در تمام سطوح نیز گریز زده شد.

محمد اشتیه دیداری هم با وزیر خارجه آنگولا «تیتی آنتونیو» داشت. وی در این دیدار آنتونیو را در جریان آخرین تحولات سیاسی فلسطین، تعرضات مکرر رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین و ادامه روند شهرک‌سازی که فرصت ایجاد کشور مستقل فلسطین را از بین می‌برد، قرار داد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان در ادامه با «نالدی پاندور» وزیر خارجه آفریقای جنوبی دیدار کرد. از جمله مسایل مطرح شده در این دیدار، تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی، ادامه محاصره غزه، جدا کردن قدس از محیط اطرافش، افزایش شهرک‌سازی، مصادره اراضی و امثال آن بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها