شهرک نشینان منابع آب نابلس را به عمد آلوده کردند

شهرک نشینان منابع آب نابلس را به عمد آلوده کردند
شنبه 16 بهمن 1400 - 11:39

شهرک نشینان صهیونیستی دیروز جمعه منابع آب روستایی در استان نابلس را به عمد آلوده و حدود 40 درخت زیتون و 50 مزرعه را در استان سلفیت در شمال کرانه باختری را تخریب کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

بشار القریوتی، یکی از فعالان این منطقه به خبرگزاری ها گفت: زمانی که اهالی روستای قریوت در جنوب نابلس، برای ادای نماز جمعه خانه و مزرعه خود را ترک کرده بودند، شهرک نشینان با استفاده از این فرصت به منابع آب این روستا حمله کردند.

وی افزود: شهرک نشینان پس از حمله به این منطقه، فقل را شکسته و پرچین های اطراف را از جا درآورده و آب را با مواد بدبو آلوده کردند به طوری که دیگر قابل استفاده نباشد.

وی خاطرنشان کرد که اهالی این روستا، منابع آب را پاکسازی کردند و به منظور حفاظت از مزارع خود در برابر تهاجم شهرک نشینان، پروژه کشاورزی را در زمین های اطراف آغاز کردند.

وی افزود: اهالی آب را ضد عفونی کردند. همچنین در صورت ادامه حملات شهرک نشینان، نماز جمعه را نزدیک منابع آب خود برگزار خواهند کرد.

در همین راستا استانداری سلفیت فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شهرک نشینان حدود 40 درخت زیتون 5 تا 7 ساله را در روستای یاسوف، از ریشه درآورده و 50 زمین کشاورزی را هم خراب کردند.

به تازگی حملات شهرک نشینان به فلسطینی های کرانه باختری شامل حمله به اشخاص و زمین های کشاورزی و آتش زدن مزارع، بیشتر شده است. فلسطینی ها می گویند این حملات جلوی چشم نظامیان رژیم صهیونیستی صورت می گیرند.

طبق آمار جنبش حقوقی اسرائیلی "صلح اکنون"، حدود 666 هزار شهرک نشین صهیونیست در 145 شهرک بزرگ و 140 شهرک کوچک و حاشیه ای در کرانه باختری و قدس شرقی ساخته شده اند.

پربیننده ترین خبرها