شیخ عیسی قاسم: تجاوز به یمن جنگ کثیفی است

شیخ عیسی قاسم: تجاوز به یمن جنگ کثیفی است
يکشنبه 17 بهمن 1400 - 03:25

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین روز شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که تجاوز به یمن که با خواست آمریکا توسط کشور اسلامی و همسایه اجرا شده، جنگ کثیفی است.

العالم-بحرین

در بیانیه آیت الله شیخ عیسی قاسم آمده است: جنگ متجاوزانه به یمن به حکم دین و وجدان انسانی جنگ کثیفی است.

وی ادامه داد: جنگ متجاوزانه و گسترده علیه مردم یمن بنا به خواست و تمایل دولت خودکامه آمریکا انجام گرفته و توسط یک کشور مسلمان و همسایه به انجام می‌رسد.

رهبر شیعیان بحرین افزود: چقدر میان امت اسلامی با ارزش ها و احکام و آموزه های اسلام در موضع کنونی آن در قبال جنگ متجاوزانه و ناعادلانه یمن فاصله است.

در این بیانیه همچنین آمده است: جنگ یمن، جنگ متجاوزانه تمام عیار است. هر مسلمانی در هر جایگاهی می‌تواند میزان اسلام و ایمان خود را با میزان توجه و اهتمامی که به امور مسلمین در هر کشوری از کشورها از خود نشان می‌دهد بسنجد و آن را با میزان حمایتی که از آنها دارد، اندازه گیری کند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها