ادعای سازمان ملل درباره دیدار فرزند بن لادن با مقامات طالبان

ادعای سازمان ملل درباره دیدار فرزند بن لادن با مقامات طالبان
يکشنبه 17 بهمن 1400 - 14:31

سازمان ملل مدعی شده که فرزند اسامه بن لادن رهبر پیشین گروه تروریستی القاعده پس از تسلط طالبان بر افغانستان در سفری به این کشور با مقامات این گروه دیدار و گفت‌وگو کرده است

العالم - امریکا

سازمان ملل به تازگی در گزارشی مدعی شد که فرزند اسامه بن لادن رهبر پیشین گروه تروریستی القاعده پس از تسلط طالبان بر افغانستان به این کشور سفر کرده و با مقامات این گروه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گزارش ایندیا تودی، شورای امنیت سازمان ملل در گزارشی نوشته است که در ماه اکتبر سال گذشته پسر بن لادن به افغانستان سفر کرده و دیدارهای با مقامات طالبان داشته است.

سازمان ملل همچنین مدعی شده است که در حال حاضر گروه‌های تروریستی در افغانستان بیش از هر زمان دیگری از آزادی برای فعالیت برخوردار هستند.

شورای امنیت سازمان ملل در این گزارش به وضعیت امنیت افغانستان و کشورهای همسایه پس از تسلط طالبان تمرکز کرده است.

شورای امنیت ارتباط بین القاعده و طالبان را واضح عنوان کرده و برای اثبات ادعای خود گفته است که امین محمد الحق هماهنگ کننده امنیتی اسامه بن لادن در اواخر ماه آگوست به خانه خود افغانستان برگشت.

به نوشته این رسانه هندی، القاعده تاکنون درباره تسلط طالبان بر افغانستان سکوت اختیار کرده و دلیل این امر عدم تخریب تلاش این گروه برای کسب مشروعیت بین‌المللی عنوان شده است.

طالبان تاکنون درباره این ادعای سازمان ملل مبنی بر سفر پسر اسامه بن الادن به افغانستان اظهارنظر نکرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها