هشدار الجزائر: مغرب پای اسرائیل را به مرز ما باز کرده است

هشدار الجزائر: مغرب پای اسرائیل را به مرز ما باز کرده است
يکشنبه 17 بهمن 1400 - 14:47

وزیر خارجه الجزائر تاکید کرد، مغرب پای رژیم صهیونیستی را به مرز الجزائر باز کرده است.

العالم - افریقا - مغرب

«رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزائر گفت که با وجود بروز بحران سیاسی و قطع روابط دیپلماتیک با مغرب اما الجزائر قصد ورود به درگیری مسلحانه با مغرب را ندارد.

لعمامره در مصاحبه با شبکه فرانس ۲۴ با اعلام این مطلب گفت: «الجزائر و الجزائری‌ها جنگ را تجربه کرده‌اند، تنها جنگی که الجزائر وارد آن می‌شود برای دفاع از حاکمیتش است؛ رباط با تبلیغات علیه الجزائر، کشاندن پای طرف اسرائیلی به مرز الجزائر و تلاش برای قدرت‌نمایی با کمک تل‌آویو و امضای توافقنامه‌های امنیتی، مسئول تنش بوجود آمده با الجزائر است».

به نوشته وبگاه «العربی الجدید»، وزیر خارجه الجزائر در پاسخ به این سوال که آیا دستیابی مغرب به زرادخانه پهپادی و فنآوری آن باعث برتری نظامی و استراتژیک آن در قبال الجزائر می‌شود؟ گفت: «اگر ما بخواهیم مسائل را اینگونه قیاس کنیم این اهانت به الجزائر و الجزائری‌ها خواهد بود».

اخیرا در پی گرم‌تر شدن روابط بین رژیم صهیونیستی و مغرب و امضای توافقنامه نظامی و امنیتی بین دو طرف، روابط الجزائر و مغرب دچار تنش شده و الجزائر نیز روابط دیپلماتیک خود با رباط را قطع کرده است. وزیر خارجه الجزائر همچنین جولای گذشته بر مخالفت کشورش با پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا مخالفت کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها