لوکاشنکو: اگر اوکراین جنگی را آغاز کند، بلاروس و روسیه مشترکا پاسخ می‌دهند

لوکاشنکو: اگر اوکراین جنگی را آغاز کند، بلاروس و روسیه مشترکا پاسخ می‌دهند
يکشنبه 17 بهمن 1400 - 21:11

رئیس جمهور بلاروس امروز در سخنانی هشدار داد: اگر اوکراین به «دونباس» حمله کند، بلاروس و روسیه مشترکا پاسخ آن را خواهند داد.

العالم - اروپا

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد که اگر اوکراین جنگی را علیه «دونباس» (در شرق این کشور) آغاز کند، مینسک و مسکو واکنش مشترکی را از خود نشان می دهند.

«الکساندر لوکاشنکو» در پاسخ به این سوال که چگونه بلاروس به حمله اوکراین پاسخ خواهد داد، گفت: به همان شیوه روسیه.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این پاسخ با مسکو هماهنگ خواهد بود یا خیر، پاسخ داد: طبیعتاً.

«لوکاشنکو» اضافه کرد که اگر رفتار کی‌یف منجر به جنگ با روسیه شود، بلاروس به اوکراین سوخت یا برق صادر نخواهد کرد.

رئیس جمهور بلاروس در ادامه افزود: ما تمام عرضه سوخت به اوکراین و همچنین انتقال برق به این کشور را قطع خواهیم کرد. اگر آنها جنگی علیه ما یا روسیه شروع کنند، این موارد را به کی‌یف ارائه نمی دهیم.

تنش‌ها درباره اوکراین بین غربی‌ها و روسیه در هفته‌های اخیر تشدید شده است و آمریکا و ناتو، مسکو را در مورد تجمع ادعایی نظامیانش در نزدیکی مرز اوکراین به آماده شدن برای حمله به این کشور متهم کرده اند. ایالات متحده، انگلیس، کانادا و کشورهای حوزه بالتیک چندین محموله تسلیحاتی شامل اسلحه، مهمات و سلاح‌های ضد تانک به اوکراین ارسال کرده اند.

مسکو همزمان با رد این اتهامات گفته است که این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر طور که صلاح می‌داند، نیروهایش را در خاک خود جا به جا کند. روسیه همچنین گفته است که طرح ناتو برای گسترش بیشتر به سمت شرق و مسئله عضویت اوکراین در این ائتلاف از خطوط قرمزش محسوب می‌شود و چنین اقدامی تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها