اعزام کتائب حزب الله برای مقابله با نفوذ داعش به عراق

اعزام کتائب حزب الله برای مقابله با نفوذ داعش به عراق
دوشنبه 18 بهمن 1400 - 00:15

کتائب حزب الله اعلام کرد که اعزام نیروهای این گروه به نزدیک مرز عراق با سوریه در استان الانبار برای مقابله با نقشه آمریکا در وارد کردن عناصر داعش به عراق است.

العالم - عراق

رسانه‌های خبری روز یکشنبه از اعزام یک نیروی نظامی بزرگ از جنبش کتائب حزب الله عراق به استان الانبار در غرب عراق خبر دادند.

بر اساس این گزارش نیروهای کتائب حزب الله از سمت شرق الانبار وارد این استان شدند.

«جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی کتائب حزب الله با صدور پیامی ضمن تایید این اخبار گفت: واحدهای نظامی این گروه در منطقه الکرمه در شرق الانبار مستقر شده اند.

الحسینی گفت: ما اطلاعاتی درباره قصد داعش برای ورود به شهرستان الکرمه داریم و هدف از حضور نظامی ما ممانعت از بروز شکاف امنیتی و مقابله با تحرکات داعش است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای ورود داعش به مرزهای عراق فرصت مهیا کرده است، گفت: در حال حاضر با دستگاه های امنیتی برای ممانعت از نفوذ داعش به داخل عراق همکاری می‌کنیم.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق( الاعلام الامنی) نیز در این خصوص با صدور بیانیه‌ای گفت: برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها، اخباری را از اقدام یک گروه مسلح در ورود با خودروهای حامل نیروهای خود به استان الانبار بدون دستور نظامی خبر دادند.

در این بیانیه آمده است: در اینجا ما می‌خواهیم توضیح دهیم که این کاروان وابسته به دلاورمردان الحشد الشعبی است که با پایان دوره مرخصی دوره‌ای خود برای انجام وظیفه به مقرهای خود اعزام شدند و در مسیرشان به سمت شهرستان القائم هستند.

الاعلام الامنی عراق تاکید کرد: الحشد الشعبی بخشی از نهاد امنیتی و نظامی عراق است و حضور آنها طبق دستور نظامی و به طور رسمی است و از همه کسانی که چنین اخباری را منتشر می‌کنند می خواهیم در انتقال اطلاعات کمال دقت را داشته باشند و با خودداری از شایعه پراکنی واقعیت ها را صرفا از منابع رسمی آن دنبال کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها