گزارش العالم از تلفات عظیم بمب‌های خوشه‌ای ائتلاف متجاوز علیه ملت یمن + ویدئو

دوشنبه 18 بهمن 1400 - 21:05

مرکز اجرایی مین‌زدایی یمن در گزارش خود اعلام کرده که بقایای بمب‌های خوشه‌ای که توسط ائتلاف متجاوز بر سر مردم یمن فرو ریخته شده، باعث کشته، زخمی و معلولیت بیش از سه هزار و 840 غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شده است.

العالم- یمن

به گزارش العالم، مرکز مین‌زدایی یمن در تازه‌ترین گزارش خود، شمار تلفات ناشی از بمب‌های خوشه‌ای ائتلاف متجاوز سعودی در یمن را فاش کرد.

بر اساس این گزارش، 1019 نفر از جمله 115 کودک و 39 زن بر اثر انفجار بقایای بمب‌های خوشه‌ای کشته و 2822 نفر نیز زخمی شدند.

در این گزارش آمده است، استفاده از بمب‌های خوشه ای از سوی ائتلاف سعودی به صدها هکتار محصولات زارعی مردم یمن خسارت وارد کرده است.

مدیر گروه نظارت و مستندسازی مرکز اجرایی مین‌زدایی تصریح کرد: در این مدت بیش از 15 نوع بمب خوشه‌ای مورد استفاده قرار گرفت که در 15 استان و حدود 70 منطقه یمن استفاده شد که تلفات انسانی عظیمی از جمله از میان کودکان و زنان برجای گذاشته‌ است.

بمب‌های خوشه‌ای و سلاح‌های ممنوعه که توسط ائتلاف متجاوز در حملات علیه مناطق مختلف یمن به‌کار برده می‌شود تلفات عظیم و فجایع انسانی برجای گذاشته، و نشان‌دهنده حجم وحشی‌گری ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی علیه ملت یمن است.

پربیننده ترین خبرها