وزیر یونانی به دلیل خنده درباره بلایای طبیعی برکنار شد

وزیر یونانی به دلیل خنده درباره بلایای طبیعی برکنار شد
دوشنبه 18 بهمن 1400 - 22:58

خنده‌های بدموقع وزیر کشاورزی یونان، حکم اخراجش را امضا کرد.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، نخست‌وزیر یونان، وزیر کشاورزی این کشور را روز دوشنبه پس از انتشار ویدئویی که او را در حال خنده نشان می‌داد، برکنار کرد. در حالی که یک مقام محلی در حال توضیح تأثیر کمک‌های مرتبط با بلا‌های طبیعی به پیروزی در انتخابات بود، خنده‌های وزیر کشاورزی یونان در تأیید آن اظهارات برایش دردسرساز شد.
در بیانیه دولت آمده است، نخست‌وزیر کیریاکوس میتسوتاکیس با اسپیلیوس لیوانوس، وزیر کشاورزی، صحبت کرد و خواستار توضیح درباره واکنش او به «ارجاع غیرقابل قبول» شد. در این بیانیه آمده است که لیوانوس "اعتراف کرد که باید به گونه‌ای دیگر واکنش نشان می‌داد" و استعفای خود را ارائه کرد که پذیرفته شد.
این ویدئو مربوط به جلسه‌ای بود که لیوانوس هفته گذشته در اسپارتا در جنوب یونان در آن شرکت کرد. در آن، شهردار، که خود یکی از مقامات سابق کابینه بود، شنیده می‌شود که می‌گوید حزبش توانست در انتخابات سال 2007 بر خلاف احتمالات پیروز شود، آن هم "با اعطای کیسه‌های (پول) به به مردم آسیب‌دیده از آتش‌سوزی‌هایی که هفته‌ها قبل جنوب یونان را درنوردیده بود و ده‌ها نفر را به کام مرگ کشانده بود.
لیوانوس در این ویدئو دیده می‌شود در حالی که می‌خندد و می‌گوید دستیابی به آن "دستاورد حماسی" دشوار است. وی در سفر خود به اسپارتا از پرداخت غرامت به کشاورزانی که بر اثر سرمازدگی خسارت دیده اند، خبر داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها