کرونا| قرنطینه کامل شهری در جنوب چین به دلیل شیوع سویه اومیکرون

کرونا| قرنطینه کامل شهری در جنوب چین به دلیل شیوع سویه اومیکرون
سه شنبه 19 بهمن 1400 - 14:42

نگرانی اصلی مقامات چینی، جلوگیری از شیوع بیماری در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن است. 

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، چین به ساکنان شهر جنوبی بیس دستور داد در خانه بمانند و خدمات حمل و نقل را به دلیل افزایش موارد کووید-19 که دست‌کم تا حدی به سویه اومیکرون مرتبط است، به حالت تعلیق درآورد.

کلاس‌ها به حالت تعلیق درآمده، مشاغل غیر ضروری تعطیل شده‌اند و دستور آزمایش انبوه ساکنان صادر شده است. رستوران‌ها فقط مجاز به سرو غذای بیرون‌بر هستند. چراغ‌های راهنمایی و رانندگی فقط برای یادآوری ماندن در خانه به رانندگان، قرمز شده است.

به گفته مقامات بهداشتی، تا روز سه‌شنبه، 135 مورد ابتلا در این شهر گزارش شده است - دست‌کم دو مورد از آنها به سویه اومیکرون مبتلا هستند.

این شهر به جدیدترین شهر تبدیل شده است که مطابق با رویکرد «تحمل صفر» چین در قبال همه‌گیری، تحت قرنطینه قرار گرفته است. این سیاست مستلزم اعمال تدابیر سختگیرانه است حتی زمانی که فقط تعداد کمی از موارد ابتلا شناسایی شود.

نگرانی اصلی، جلوگیری از شیوع بیماری در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن است. روز سه‌شنبه هیچ مورد جدیدی از ابتلا در پایتخت چین گزارش نشد.

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک پکن روز سه‌شنبه اعلام کردند که بیش از 30 ورزشکار در المپیک پکن پس از مثبت شدن آزمایش کرونا در مراکز قرنطینه به سر می‌برند. میانگین اقامت در قرنطینه هفت روز است.

پربیننده ترین خبرها