واکنش رسانه های اسرائیلی به اظهارات سید حسن نصرالله در گفتگو با العالم

واکنش رسانه های اسرائیلی به اظهارات سید حسن نصرالله در گفتگو با العالم
چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 20:40

رسانه‌های اسرائیلی به مصاحبه دبیرکل حزب‌الله لبنان با شبکه "العالم" واکنش نشان داده و اعلام کردند وی مسائل بسیار مهمی را مطرح کرد که در راس آن موضوع سامانه‌های دفاع هوایی حزب‌الله است.

العالم- لبنان

به گزارش العالم، خبرنگار امور عربی شبکه عبری "کان" در واکنش به این مصاحبه، حمله این رژیم در اوت 2019 در ضاحیه جنوبی بیروت را یادآوری کرد و گفت: "از آن زمان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تهدید کرده است که این سامانه هر چیزی را که در آسمان لبنان به پرواز درآید سرنگون خواهد کرد. امروز سید حسن نصرالله در مصاحبه با العالم گفت فعال‌سازی سامانه‌های دفاع هوایی نتایج خوبی را می‌دهد و پهپادهای اسرائیلی که وارد حریم هوایی لبنان می‌شدند کمتر شده است."

وی افزود: "سید حسن نصرالله گفت که مثلاً در هر ماه یا طی دو ماه یک پهپاد می‌آید. همچنین پهپادهایی که وارد منطقه جنوب و ضاحیه جنوبی می‌شدند به دلیل تغییر سیاست قواعد بازی مسیر خود را تغییر دادند."

وی گفت: "سید حسن نصرالله مسائل بسیار مهمی را مطرح کرد و به امکان اینکه اسرائیل و آمریکا به ایران حمله کنند پرداخت. این احتمال ضعیف است؛ چرا که اسرائیل از این مسئله می‌ترسد و در راس اولویت‌های آمریکا نیز نیست."

شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به اظهارات سید حسن نصرالله پرداخت و به نقل از وی اعلام کرد که آزادی فعالیت هوایی اسرائیل بر فراز لبنان گرفته شده است.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: "دبیرکل حزب‌الله لبنان با شبکه العالم مصاحبه کرده و گفت ما خواهان جنگ نیستیم اما از آن می‌ترسیم. سید حسن نصرالله اعلام کرد سامانه‌های دفاع هوایی باعث کاهش فعالیت اسرائیل در لبنان شده است. همچنین وی به توافق برجام پرداخت و گفت جنگ با ایران با منافع آمریکا مغایرت دارد. سید حسن نصرالله گفت زمان فعال سازی سامانه دفاع هوایی ورود پهپادها بسیار کاهش یافته است و مسائل پنهانی برای غافلگیر کردن دشمن در هر گونه جنگ آتی وجود دارد."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها