روسیه: پدافند هوایی سوریه، 8 موشک‌ اسرائیلی را ساقط کرد

روسیه: پدافند هوایی سوریه، 8 موشک‌ اسرائیلی را ساقط کرد
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 04:22

ارتش روسیه با تایید حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه در بامداد گذشته، گفت پدافند هوایی این کشور موشک‌های اسرائیلی را ساقط کرد.

العالم - سوریه

بعد از حمله جنگنده‌های متخاصم به سوریه که معمولا توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شود و تل‌آویو نیز درباره آنها سکوت می‌کند، روسیه اسرائیلی بودن حمله شب گذشته را تایید کرد.

«اولگ ژوراولف» معاون مرکز روسیه برای آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه، گفت که نیروی هوایی اسرائیل حوالی ساعت ۲ بامداد چهارشنبه به استان دمشق سوریه حمله موشکی کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، ژوراولف در این‌باره توضیح داد: «حوالی ساعت ۲ به وقت مسکو در نهم فوریه، چهار جنگنده تاکتیکی اف-۱۶ نیروی هوایی اسرائیل بدون عبور از مرز دولتی سوریه، به اهدافی در منطقه روستای کِسوه در استان دمشق حمله کردند».

به گفته وی، هشت فروند موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه که در خدمت ارتش سوریه بودند، منهدم شد.

پیش از این نیز «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در سوریه تصریح کرد، حملات رژیم صهیونیستی به اراضی سوریه از دیدگاه قانون بین‌الملل کاملا غیرقانونی است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد چهارشنبه گزارش داد که پدافند سوریه در آسمان دمشق با اهداف متخاصم مقابله کرده است. یک منبع آگاه نظامی سوریه تایید کرد که حوالی ساعت ۱۲:۵۶ دقیقه بامداد امروز، جنگنده‌های اسرائیلی از سمت جنوب شرق بیروت به سوی دمشق موشک شلیک کردند و در ساعت ۱:۱۰ نیز موشک‌های زمین به زمین از سمت جولان اشغالی سوریه به سوی برخی نقاط در اطراف دمشق شلیک شدند که پدافند هوایی سوری برخی از آن‌ها را رهگیری و منهدم کرد.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

پربیننده ترین خبرها