هشدار سوریه به رژیم صهیونیستی: عواقب تجاوز به سوریه را می‌بینند

هشدار سوریه به رژیم صهیونیستی: عواقب تجاوز به سوریه را می‌بینند
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 11:35

وزارت خارجه سوریه به رژیم صهیونیستی و حامیانشان در خصوص عواقب تجاوز به خاک سوریه و ارتکاب جنایات علیه این کشور و منطقه هشدار داد.

العالم - سوریه

دمشق به حاکمان رژیم صهیونیستی نسبت به ادامه تجاوزات علیه سوریه هشدار داده و گفته است که این حملات ناجوانمردانه عواقبی بر کسانی خواهد داشت که آن را مرتکب شده و تشویق به ارتکاب آن می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه تجاوز دوگانه و بزدلانه را که در سحرگاه امروز از دو سمت یکی بیروت پایتخت لبنان و دیگری جولان اشغالی سوریه، اطراف دمشق پایتخت این کشور را هدف قرار داد، به شدت محکوم کرد که به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن پنج نفر دیگر و وارد آمدن خسارات مادی منجر شده است.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای افزود: دولت سوریه به حاکمان رژیم صهیونیستی نسبت به ادامه نقض مکرر، آشکار و بی‌ملاحظه و حملات جنایتکارانه و خطرات این امر برای ثبات منطقه و صلح و امنیت بین‌المللی هشدار می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که این حملات ناجوانمردانه عواقبی بر کسانی خواهد داشت که آن را مرتکب می شوند و تشویق به ارتکاب آن می‌کنند و سوریه این حق را دارد که از همه ابزارهای مشروع برای پاسخ به این تجاوزات استفاده کند و همه کسانی که پشت این تجاوزات هستند، برای عواقب خطرناک آن کاملا مسئول می‌داند.

در ابن بیانیه آمده است: این تجاوز به منزله نقض مضاعف اصول حقوق بین‌الملل و اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های آن مربوط به لبنان و سوریه به‌ویژه قطعنامه ۳۵۰ شورای امنیت در سال ۱۹۷۴ است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این تجاوز در بحبوحه سکوت بین المللی و با چتر حمایتی ارائه شده توسط ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است که این امر رژیم اشغالگر اسرائیل را تشویق می‌کند تا در تجاوزات مکرر خود به سوریه گستاخ شود و اعتبار جامعه بین المللی را تضعیف و از بین ببرد.

پربیننده ترین خبرها