دیدار فرمانده تروریست‌های «سنتکام» با وزیر دفاع مصر

دیدار فرمانده تروریست‌های «سنتکام» با وزیر دفاع مصر
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 12:25

فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه (سنتکام) در سفر به قاهره با فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر دیدار کرد.

العالم - مصر

«کنت مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریستی آمریکایی در منطقه موسوم به «سنتکام» و هیأت همراه او در سفر به قاهره با «محمد زکی» فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر جنگ مصر دیدار کرد.

در این دیدار پاره‌ای از موضوعات دارای اهتمام مشترک، راهکارهای تقویت روابط و همکاری نظامی و آموزش‌های مشترک بین نیروهای مسلح دو کشور بررسی شد و مک‌کنزی با اشاره به روابط مستحکم بین نیروهای مسلح مصر و آمریکا بر علاقه‌مندی نیروهای مسلح آمریکا و افزایش پیوندهای همکاری مشترک در زمینه نظامی برای مقابله با چالش‌های مشترک و برقراری امنیت و ثبات در منطقه تأکید کرد.

بنابر گزارش وبگاه «الیوم السابع»، فرمانده سنتکام نیز بر علاقه‌مندی کشورش برای حمایت از روابط و شراکت استراتژیک و هماهنگی مستمر بین دو کشور تأکید کرد و گفت که آمریکا تمایل دارد در مرحله آینده شاهد تمرینات مشترک برای تبادل تجربیات و گسترش توان آموزشی در زمینه‌های نظامی مختلف بین نیروهای مسلح مصر و آمریکا باشد.

در این دیدار همچنین «احمد خالد» فرمانده مرکز فرماندهی راهبردی و ناظر کل بر تولیدات نظامی ارتش مصر، تعدادی از فرماندهان نیروهای مسلح، سفیر آمریکا و وابسته نظامی آمریکا در قاهره حضور داشتند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها