تحولات تونس | وخامت حال البحیری در پی بازداشت/ النهضه: رئیس جمهور مسئول امنیت غنوشی است

تحولات تونس | وخامت حال البحیری در پی بازداشت/ النهضه: رئیس جمهور مسئول امنیت غنوشی است
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 14:52

هيئت دفاع از نورالدین البحیری يكى رهبران جنبش النهضه اعلام کرد، به دلیل وضعیت جسمانی البحیری پس از 41 روز اعتصاب غذای مستمر، با سرم های درمانی هم نتوانستند به او کمکی کنند.

العالم - تونس

هيئت دفاع از نورالدین البحیری خواستار آزادی فوری او شد که بدون توجیه قانونی به اجبار بازداشت شده است.

این هیئت وزیر کشور را مسئول هر گونه آسیبی که ممکن است به البحیری وارد شود، دانست.

از سوی دیگر جنبش النهضه به دلیل کمپینی كه هيئت دفاع راشد الغنوشى را در پرونده ترور شكرى بلعید و محمد براهمی سیاستمداران تونسی هدف قرار داده بود، ریاست جمهوری کشور را مسئول امنیت راشد الغنوشی دانست.

در 31 دسامبر سال گذشته، النهضه از «ربوده شدن» البحیری توسط مردان امنیتی با لباس شخصی خبر داد، پیش از انتقال او به بیمارستان در سوم ژانویه گذشته، در حالیکه در نتیجه اعتصاب غذا در اعتراض به دستگیریش حالش وخیم شده بود.

روز بعد، مقامات گفتند که البحیری به دلیل "ظن تروریسم" در بازداشت خانگی است که هيئت دفاع از وی و جنبش النهضه آن را رد کردند و اتهام را "با انگیزه سیاسی" دانستند.

هيئت دفاع از البحيرى خواستار پایان دادن به آن چیزی شد که آنرا "ظلم تمرکز یافته" بر موکلش نامید.

بلعید، دبیرکل سابق حزب متحد ملی دمکراتیک (چپ افراطی)، در 6 فوریه 2013 ترور شد که باعث اعتراضاتی شد که منجر به استعفای دولت آن زمان شد.

هيئت دفاع از پرونده ترور شكرى بلعید و محمد براهمی رهبران اپوزیسیون در تونس، جنبش النهضه را به مداخله در امور قوه قضائیه برای جلوگیری از افشای حقیقت ترور و دست اندرکاران آن متهم کرد.اين هيئت در یک کنفرانس مطبوعاتی در تونس گفت که علیه 26 نفر و در راس آنها رئیس جنبش شکایت کرده است.

عماد الخمیری، سخنگوی جنبش النهضه گفت این هيئت در دستگاه دولتی نفوذ کرده و سعی دارد به مخالفان سیاسی خود ضربه بزند.

پربیننده ترین خبرها