تحلیل کارشناسان از سخنان سیدحسن نصرالله؛

مقاومت زرادخانه‌ای بزرگ از سلاح های مدرن در اختیار دارد

مقاومت زرادخانه‌ای بزرگ از سلاح های مدرن در اختیار دارد
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 17:47

سخنان دبیرکل حزب الله لبنان در گفت و گو با العالم درباره فعال سازی پدافند هوایی، پیامی به اشغالگران بود، گرچه این تهدید از سال 1948 به طور مداوم وجود داشته است، اما میزان توانمندی فعلی مقاومت از نظر کمی و کیفی بی نظیر است به نحوی که به هیچ عنوان نمی توان آن را از بین برد.

العالمنظرکده

"سیدحسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان درآستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی و تفصیلی با شبکه العالم، به تحلیل و بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان پرداخت(بیشتر بخوانید).

در بخشی از این گفتگو، دبیرکل حزب الله مقاومت در خصوص سامانه پدافندی محور مقاومت گفت: مهمترین تحولی که اخیرا اسراییلی ها از آن سخن می گویند، مساله سامانه پدافند هوایی حزب الله است، طی دو سال گذشته، سامانه های دفاع هوایی مقاومت را به منظور مقابله با پهپادهای اسراییلی و دور کردن خطر آنها فعال کردیم.

وی افزود: رویکرد مقاومت استفاده از هر سلاحی به منظور مقابله با تهدیدات اسراییلی ها است، طی دو سال گذشته می‌توانم امشب بگویم که تحرکات اسرائیل [در آسمان] بسیار کاهش یافته، مثلا در بقاع که روزانه پهپادهای اسرائیل می‌آمدند، اکنون چندین ماه دیده می‌شود که دیگر نیامده‌اند.

مباحث مطرح شده در این گفتگو در برنامه مع‌الحدث شبکه العالم با حضور کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بررسی شد.

کارشناسان در این برنامه گفتند که حجم پاسخگویی و محاصره رژیم صهیونیستی توسط محور مقاومت با افزایش توانمندی های این محور روز به روز در حال افزایش است.

آنها تاکید کردند که توانمندی مقاومت باعث شده است که رژیم صهیونیستی اعتبار خود را از دست بدهد و با بحران موجودیت دست و پنجه نرم کند.

مقاومت مدتهاست می گوید ابزارهای زیادی برای غافلگیر کردن دشمن دارد و سید حسن نصرالله نیز مدتی است از غافلگیری در نبردهای آینده صحبت می کند.

کارشناسان خاطرنشان کردند که مقاومت از سال 2000 تا این لحظه، نه فقط توسعه توانمندهای خود را متوقف نکرده بلکه توانمندی هایش به خاطر تجربیاتی که در سوریه به دست آورده، بیشتر شده است، به گونه ای که امروز مقاومت زرادخانه ای عظیم از سلاح های مدرن در اختیار دارد و علاوه بر آن سید حسن نصرالله درباره پدافند هوایی به عنوان بخشی از ابزارهای مقاومت که دشمن را غافلگیر خواهد کرد، سخن گفت.

کارشناسان معتقدند که مقاومت دارای سامانه هایی بسیار پیشرفته تر از سام 8 و سام 17 است که دشمن درباره آن سخن می گوید، علاوه بر آن ارتش صهیونیستی از سال 2006 تا الان هیچ رزمایش هجومی انجام نداده و افزایش مهاجرت یهودیان از فلسطین پس از سال 2006 به عنوان آغاز زوال رژیم صهیونیستی ارزیابی شده است.

آنها تاکید کردند که عبارت فعال سازی که توسط سید حسن نصرالله در این گفتگو استفاده شد، ثابت کرد سامانه های پدافندی محور مقاومت مدتهاست وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها